LinkedIn źródłem wartościowych leadów B2B – jak to wykorzystać?

Linkedin profil dla branży B2B

LinkedIn to unikalny portal społecznościowy, który łączy w obecnych czasach profesjonalistów w swoich branżach z całego świata. Stanowi dziś jeden z głównych kanałów komunikacyjnych dla przedsiębiorstw działających w sektorze B2B.  

Niezwykła łatwość nawiązywania relacji biznesowych sprawia, że LinkedIn stał się doskonałym narzędziem do pozyskiwania klientów, partnerów biznesowych oraz wykwalifikowanych pracowników. To świetne miejsce dla dużych firm i korporacji, ale również dla freelancerów. LinkedIn wyraźnie przyspiesza rozwój kariery, zwiększa poziom sprzedaży i poprawia wizerunek marki.

Dzisiaj firmy zamiast zadawać pytanie czy powinniśmy być obecni na LinkedIn powinny pytać – jak stworzyć dobry profil, który pozwoli wygenerować wyższą konwersję. Na szczęście istnieje kilka sprawdzonych praktyk. 

Linkedin dla B2B sprawdź więcej>>

Siła LinkedIn w B2B

LinkedIn to największa sieć profesjonalistów, która kiedykolwiek powstała pod jednym szyldem. To wiemy wszyscy. Ale czy faktycznie zdajemy sobie sprawę jak wielki potencjał ma dzisiaj ten portal? Oto kilka niepodważalnych faktów, które pokazują ogromną siłę Linkedin.

·   600 milionów osób posiada już konto LinkedIn

·   Około 40% użytkowników korzysta z portalu codziennie

·   57% firm ma stronę LinkedIn

·     w każdej sekundzie rejestruje się dwóch nowych użytkowników! W Polsce z LinkedIn korzysta 97% menedżerów

·   Twoi potencjalni partnerzy są na LinkedIn. Wykorzystaj możliwości  platformy, aby ich odnaleźć.

·   Osoby, które są na rynku docelowym, są także na LinkedIn. Możesz użyć platformy, aby ich znaleźć.

Strona firmowa i/czy profil osobisty na LinkedIn?

Decydując się na założenie profilu na LinkedIn należy zrozumieć różnicę pomiędzy profilem osobistym i firmowym i wybrać główny kanał komunikacji.  Profil osobisty to profil konkretnej osoby. Natomiast profil firmowy to strona będąca wizytówką naszego przedsiębiorstwa. Ten drugi nie może jednak istnieć bez pierwszego, ponieważ tylko profil osobowy ma możliwość tworzenia profilu firmowego, więc jego założenie, tak czy inaczej, jest koniecznością.

Często klienci pytają, który z tych profili wybrać? Odpowiadamy najlepiej założyć i odpowiednio przygotować oba. Jednak to profil osobisty ma dzisiaj większą siłę.

LinkedIn to wyjątkowe medium, które faworyzuje profile osobowe. To właśnie one w pierwszej kolejności mają dostęp do nowych funkcji, mają szansę na korzystanie z potencjału LinkedIn Pulse. Pozwalają budować markę osobistą, poszukiwać nowych wyzwań zawodowych, odnajdywać potencjalnych klientów oraz prowadzić efektywny networking.

Oczywiście posiadanie konta firmowego również jest pożądane. W ten sposób budujemy pozytywny wizerunek firmy. Strona firmowa ma możliwość dodawania postów oraz przypinania najważniejszego z nich na górze witryny, targetowania aktualności i tworzenia konta reklamowego. 

Warto zatem aktywnie połączyć działania na obu kanałach.

1.     Zmień stronę swojej firmy w stronę generowania potencjalnych klientów.

Chcąc prowadzić efektywne działania na profilu LinkedIn należy odpowiednio przygotować profile. Bardzo często posiadanie konta na LinkedIn sprowadza się do założenia profilu. Zaniedbywane są natomiast kluczowe elementy, które decydują o tym, czy osoba po drugiej stronie ekranu zainteresuje się naszym profilem i zdecyduje na kontakt.

Podstawowe dane

Posługuj się  swoim prawdziwym imieniem i nazwiskiem. Nigdy nie korzystaj z pseudonimów, ponieważ to wygląda nieprofesjonalnie. Pamiętaj, aby w nagłówku zamieścić precyzyjne informacje o tym, czym aktualnie się zajmujesz. Poświęć też trochę czasu na przygotowanie podsumowanie. Skup się na swoich mocnych stronach i podkreśl korzyści wynikające ze współpracy. Nie zapomnij o danych kontaktowych oraz linku do swojej strony internetowej.

Zdjęcie profilowe cover photo

Pamiętaj, by umieścić swoje zdjęcie profilowe, zwiększa to wiarygodność profilu. Potencjalny partner wie kto znajduje się po drugiej stronie. Profile ze zdjęciem, mają wyższy współczynnik konwersji. Wybierz odpowiednie ujęcie, na którym wyglądasz profesjonalnie. Dzisiejsze smartfony pozwalają stworzyć świetnej jakości zdjęcia bez konieczności wizyty u fotografa.

Doświadczenie i Wykształcenie

Doświadczenie to kolejna istotna sekcja Twojego profilu. Przedstaw chronologiczne swoją karierę zawodową, pokaż, jaki miałeś wkład w działalność firmy. Tworząc sekcję wykształcenie skoncentruj się na ostatnich pozycjach. Jeśli ukończyłeś uczelnie wyższe, możesz nie wspominać o liceum.

Umiejętności i Kursy

Jeśli chcesz uzyskać status „All-Star”, musisz wpisać minimum 5 umiejętności. Podziel się z innymi swoimi Twoimi mocnymi stronami i poproś znajomych, aby je potwierdzili. Twoje kontakty mogą również same zasugerować jakie masz umiejętności. Jeśli się z nimi zgadzasz, zaakceptuj je. Rekomendacje są niezwykle ważne. Dodatkowo możesz wpisać ukończone kursy, wolontariaty, rekomendacje, zamieszczone publikacje czy organizacje, do których należysz.

Kontakty

Potrzebujesz kontaktów, aby mieć dobry profil na LinkedIn. Kontakty są bardzo istotne. Ułatwią poszukiwanie nowej pracy. Mogą Cię polecić, napisać rekomendację i udostępnić Twój post swojej sieci kontaktów. Wysyłając zaproszenie, zawsze personalizuj wiadomość. Liczba kontaktów znajduje się na górze profilu, obok lokalizacji.

Przykład profilu, właścicielki Agencji Marketingowej IAM, która posiada w swoich kręgach już ponad 18 604 kontaktów z branży.

2.     Publikuj wysokiej jakości materiały

LinkedIn stanowi potężną platformę do dzielenia się eksperckimi treściami. Jeśli poważnie myślisz o marketingu w sektorze B2B musisz to wykorzystać.

Tworząc wysokiej jakości treści, możesz zmienić strategię z marketingu wychodzącego (przyciągając uwagę poprzez reklamy)  i zacząć budować strategię ruchu przychodzącego, w której przyciągniesz użytkowników zainteresowanych tym, co masz do zaoferowania.

W natłoku informacji musisz się wyróżnić, postawić na wysokiej jakości komunikaty. Zwracaj uwagę, aby twój komunikat nie był zbyt nachalny lub ściśle związany ze sprzedażą.

Komunikat powinien zwracać uwagę na markę, ale w sposób, który nie jest nachalny lub zbyt ściśle związany ze sprzedażą.

3.     Wykorzystaj zaawansowane funkcje wyszukiwania potencjalnych kontaktów

Zaawansowane funkcje wyszukiwania LinkedIn zapewniają niesamowity sposób dotarcia do potencjalnych odbiorców.

Możesz określić lokalizację, obecnego i poprzedniego pracodawcę, branżę, języki, uczelnie i zainteresowania. Oczywiście masz możliwość znalezienia także konkretnej osoby po imieniu i nazwisku.

Korzystając z funkcji wyszukiwania możesz docierać do swoich potencjalnych klientów, partnerów, pracowników. Aby zostać z nimi w kontakcie zaproś ich do swojego grona kontaktów.

Pamiętaj aby przed zaproszeniem zrobić szybki research na temat danej osoby – przynajmniej zajrzeć na ich profil, aby upewnić się, że pasuje do naszej persony.

4.     Twórz spersonalizowane wiadomości

Wiadomości LinkedIn pozwalają porozumiewać się ze swoimi kontaktami. W przypadku darmowego konta, wiadomości możemy wysłać wyłącznie do osób, które są w gronie naszych kontaktów.

Zatem jeśli odpowiednio podejdziemy do przygotowania wcześniejszych punktów 1-3, czyli nasz profil i publikowane treści będą atrakcyjne oraz stworzymy wartościową bazę kontaktów to możemy działać bardzo efektywnie z darmowym kontem.

Jeśli ta opcja okaże się zbyt ograniczona, możemy wykorzystać opcję wiadomości InMail na LinkedIn. Możesz za ich pomocą wysyłać wiadomości do każdego użytkownika LinkedIn spoza własnej sieci kontaktów. Aby korzystać z wiadomości InMail, musisz rozszerzyć subskrypcję do konta Premium .

Niezależnie od tego czy skorzystasz z opcji darmowej czy też płatnej musisz pamiętać o kilku kwestiach. Pisząc wiadomość spersonalizowaną, nie rób przydługich wstępów. Nie uprawiaj wodolejstwa. Pisz krótko i konkretnie. Nikt nie ma czasu na czytanie długich wiadomości.

W nagłówku wiadomości powinno znaleźć się imię osoby, do której piszesz np. „Cześć Jakubie”. Personalizacja w tytule i nagłówku sprawia, że odbiorca wie, że wiadomość jest przeznaczona dla niego i nie wysyła jej jakiś automat.

Wiadomość powinna zawierać również krótką informację o Tobie i Twojej firmie, żeby odbiorca nie zastanawiał się kto do niego pisze.

Poszukaj punktów stycznych. Odnieś się do miejsca, w którym kogoś poznałeś, wspólnych znajomych, zainteresowań lub materiału, który ostatnio opublikował na LinkedIn. To podniesie twoją wiarygodność i odbiorca staje się do Ciebie bardziej przychylny.

5.     Pozyskaj numer telefonu lub e-mail

Stwórz wiadomość, która zachęci do pozostawiania kontaktu. Zaproponuj bezpłatną konsultację, niezobowiązującą rozmowę z ekspertem, który może opowiedzieć więcej o rozwiązaniu interesującym dla odbiorcy. Aby zaciekawić odbiorcę, napisz zwięźle o tym w jaki sposób Twój produkt usługa, mogłaby przyczynić się do rozwoju jego firmy i zwiększenia sprzedaży.

Teraz wszystko w Twoich rękach. Tylko od Ciebie zależy, czy wykorzystasz ogromny potencjał społeczności LinkedIn by dotrzeć do swoich klientów.

Comments are disabled.