Marketing Szeptany

Marketing szeptany dzia┼éa na bardzo starych za┼éo┼╝eniach. Mianowicie dla przeci─Ötnego Kowalskiego najlepsz─ů reklam─ů jest polecenie, kt├│re otrzyma od znajomych, rodziny lub przyjaci├│┼é.

Tak─ů reklam─Ö znamy od dawna i okre┼Ťla si─Ö j─ů mianem poczty pantoflowej.

Buzz marketing

Czyli jak m├│wi─ů
o Tobie w sieci

Dzisiaj zmieni┼éy si─Ö sposoby przekazywania informacji – trafi┼éy do internetu. Szeptanka znana tak┼╝e pod oryginaln─ů nazw─ů buzz marketing to bardzo skuteczne narz─Ödzie, ale te┼╝ bardzo trudne do wdro┼╝enia.

Nieumiejętne wdrożenie marketingu szeptanego sprawi, że zmieni się on w spam, który nie ma nic wspólnego z profesjonalnymi działaniami promocyjnymi.

Jak szepta─ç m─ůdrze i etycznie?

 

_

Marketing szeptany cz─Östo jest postrzegany jako nieetyczny. Nieuczciwe dzia┼éania podstawionych konsument├│w wzbudzaj─ů gniew prawdziwych konsument├│w. Dodatkowo odstraszaj─ů firmy, kt├│re obawiaj─ů si─Ö wizerunkowej wpadki. Jednak prawid┼éowe wprowadzenie dzia┼éa┼ä promocyjnych w marketingu szeptanym nie powinno zak┼éada─ç, ┼╝e oszukamy konsumenta. Nawet ma┼éo atrakcyjny produkt ma przecie┼╝ jakie┼Ť zalety. Wystarczy wi─Öc, ┼╝e wprowadzaj─ůc dzia┼éania szeptanki skupimy si─Ö tylko na pozytywach.

Marketing rekomendacji

_

Marketing rekomendacji to odmiana szeptanki z jedn─ů ma┼é─ů r├│┼╝nic─ů. Tutaj konsumenci maj─ů mo┼╝liwo┼Ť─ç osobistego poznania produktu. W wyniku tego dzia┼éania, sami wspomagaj─ů rozprzestrzenianie si─Ö rekomendacji, kt├│ra jest szczer─ů opini─ů konsumenta przekazywan─ů najbli┼╝szym. Oczywi┼Ťcie ta metoda niesie ze sob─ů pewne koszty. Chc─ůc wprowadzi─ç marketing rekomendacji musimy przygotowa─ç kampanie ÔÇ×product seedingÔÇŁ polegaj─ůce na dostarczeniu wybranej grupie ludzi produkt├│w do testowania (mo┼╝na udost─Öpni─ç je na sta┼ée lub czasowo) wraz z pr├│bkami dla znajomych.

Gdzie podyskutujmy o naszym produkcie?

 

_

Dbaj─ůc o wizerunek firmy warto zastanowi─ç si─Ö nad tym gdzie wprowadzi─ç marketing dyskusji. Jak wiadomo dyskutowa─ç mo┼╝na w┼éa┼Ťciwie wsz─Ödzie – na forach dyskusyjnych, blogach i portalach spo┼éeczno┼Ťciowych. Oczywi┼Ťcie te dyskusje musz─ů by─ç szczeg├│┼éowo moderowane, co pozwoli nam na ┼Ťwiadome wywo┼éanie dyskusji na temat produktu. Szeptacz z za┼éo┼╝enia powinien w naturalny i neutralny spos├│b w┼é─ůcza─ç si─Ö do ju┼╝ rozpocz─Ötych dyskusji (ewentualnie rozpocz─ů─ç nowy w─ůtek), by przy kolejnych wpisach m├│c skutecznie wprowadzi─ç do dyskusji okre┼Ťlony produkt.

Si┼éa rekomendacji i pozytywnej opinii konsumenta jest podstaw─ů marketingu szeptanego. Za┼éo┼╝enia s─ů dosy─ç proste i tak naprawd─Ö ka┼╝dy mo┼╝e spr├│bowa─ç si┼é na tym polu.

Je┼Ťli jednak Twoja firma chce unikn─ů─ç b┼é─Öd├│w i otrzyma─ç profesjonaln─ů szeptank─Ö to zapraszamy do kontaktu.

Imi─Ö i nazwisko:

E-mail:

Telefon:

Wiadomo┼Ť─ç:

*pola obowi─ůzkowe



contact