Boty na messenger

W jaki sposób technologia pomaga optymalizować komunikacje z klientem w Social Media?

Czyli trochę informacji o botach na Messenger, który służy  do wysyłania wiadomości, zdjęć, filmów i innych plików, a także pozwala reagować na wiadomości znajomych (tzw. reakcje) oraz wchodzić w interakcje z botami.

Automatyzacja

Jak być tu i teraz
zawsze dla klienta

Kilka lat temu Facebook oddzielił swój komunikator i stworzył Facebook Messengera. Ten bardzo mądry ruch pociągnął za sobą falę pozytywnych zmian, w tym możliwość tworzenia wirtualnych konsultantów online nowej generacji – chatbotów, które w automatyczny sposób komunikują się klientami.

Podejście to zrewolucjonizowało komunikacje firmy w social mediach, a sama technologia znacznie obniżyła koszty tego typu działań ponieważ obecnie może w 100% zastąpić człowieka i jednocześnie podniosła skuteczność w kontekście działań sprzedażowych.

Klienci często oczekują odpowiedzi tu i teraz i ta technologia to umożliwia.
Dobrze zaś skonfigurowany chatbot automatycznie wciąga klientów w rozmowę, a w niektórych typach biznesów nawet potrafi sprzedać produkt.

Jak możesz wykorzystać chatbota w swojej firmie?

_

Głównie do pozyskiwania klientów, utrzymywania relacji z (potencjalnymi) klientami, budowania bazy klientów, obsługi klienta 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przez 365 dni w roku. Jeśli połączysz tę technologie z innymi działaniami na Facebooku to nie tylko przełoży się to na wzrost efektywności komunikacyjnej w ramach FB, ale również ma szanse przełożyć się na realne wyniki sprzedażowe.

Brzmi ciekawie? W takim razie sprawdźmy skuteczność

_

Dzięki dobrze opracowanej strategii z udziałem chatbota można uzyskiwać wskaźniki otwarć wysyłanych przez nas wiadomości nawet na poziomie 80%, z czego aż 30% klientów wchodzi w interakcje z botem i chce wiedzieć więcej. To wynik nieporównywalnie większy od średnich danych z dobrze przeprowadzonych kampanii e-mailowych generujących ok. 20% – otwarć i średnio 3% kliknięć.

Czy można tę technologię zastosować jeszcze w innych kanałach?

_

Tak jako chat na stronie. Chatbot  w Messengerze można również montować na stronach www tak jak inne chaty. Jednak ma on znaczącą przewagę, ponieważ klient nie potrzebuje wprowadzać swoich danych kontaktowych do bota. Wystarczy aby był zalogowany na Facebooku. A to natychmiast podnosi konwersje. Metoda ta jest w pełni zgodna z regulacjami RODO, dotyczącymi m.in ochrony i przetwarzania danych osobowych.

W czym to rozwiązanie może pomóc Tobie i Twojej firmie np.

  • Zwiększeniu sprzedaży w Twoim sklepie internetowym.
  • Przyciągnięciu klientów do Twojego lokalnego biznesu.
  • Organizacji większej liczby spotkań, ślubów.
  • Rezerwacji większej liczby stolików w Twojej restauracji.
  • Polepszeniu procesów rekrutacji, pozyskiwania i wdrażania nowych pracowników.
  • Zwiększeniu zaangażowania wokół Twojej marki.
  • Polepszeniu obsługi Klienta i natychmiastowym dostarczaniu im odpowiedzi, których szukają.
  • Sprzedaniu większej liczby szkoleń czy biletów.
  • Sprzedaży większej liczby diet lub programów treningowych.
  • Dotarciu do osób, które kupią Twoje oprogramowanie.
  • Zapełnieniu Twojego salonu fryzjerskiego.
  • Zbudowaniu biznesu, który będziesz mógł prowadzić z każdego miejsca na świecie.
  • A także w Twoim lokalnym lub globalnym biznesie.

Jeśli chciałbyś przetestować to rozwiązanie u siebie i sprawdzić jego skuteczność „na własnej skórze” zapraszamy do kontaktu.

contact