Identyfikacja wizualna i materiały firmowe

Zastanawiałeś się kiedyś, co o Twojej firmie mówi logotyp i jak wpływa on na postrzeganie marki?
Dobrze wdrożony system identyfikacji wizualnej pozwala na zwiększenie wartości postrzeganej
marki i wpływa na to, że Twoja firma będzie mogła się wyróżnić w otoczeniu branżowym.

W jednym zdaniu – identyfikacja wizualna to graficzne odbicie tożsamości marki, usługi lub produktu.

Zadbaj o identyfikacje

Stwórz spójny
wizerunek dla firmy

Do czego to jest tak naprawdę potrzebne? Przede wszystkim system identyfikacji wizualnej pozwoli Ci wyróżnić się na tle konkurencji, ale co ważniejsze współtworzy tożsamość marki.  Pozwala to na utrzymanie spójności wizerunku, a inwestowanie w wizerunek to kapitał na lata dla Twojej firmy.

Projektujemy logo – czym ono jest?

_

Na projektowanie logotypu składa się kilka elementów – znak, kolorystyka czy liternictwo. Terminu logo używamy natomiast dla całego znaku, składającego się z sygnetu i logotypu. W zależności od przyjętego ujęcia logo może składać się z samego symbolu graficznego tzw. sygnetu, symbolu i nazwy. Może się zdarzyć, że logo składa się z samej nazwy lub jest uzupełnione o slogan reklamowy. Tworzenie sygnetu pozwala też na łatwe wdrażanie kolejnych produktów, które mają być tożsame z podstawową marką. Dzięki temu możemy łatwo kreować nowe produkty lub usługi spójne z pierwotnym wizerunkiem firmy.

Mamy logo – czy to już wszystko?

_

Chcąc stworzyć spójny wizerunek firmy warto zadbać o zasady projektowania, które sprawiają, że każdy kolejny materiał graficzny pozostanie tożsamy z pozostałymi. W tym celu pomoże zaprojektowanie księgi znaku. Czym jest księga znaku? To nic innego, jak opis budowy logo i przykłady jak należy je stosować: proporcje, kolorystykę oraz wzorce liternictwa. To szczegółowe opracowania oraz konkretne projekty, w których występuje logo i logotyp. Mogą to być wizualizacje zewnętrznych reklam, gadżetów reklamowych, materiałów firmowych, czy sposobu oklejania samochodów. Dbając o identyfikację wizualną należy bezwzględnie przestrzegać zasad zawartych w księdze znaku.

Materiały firmowe, czyli niezbędnik każdej firmy.

_

Opracowanie tożsamości marki wymaga podejścia kompleksowego. Dbając o identyfikacje wizualną trzeba przede wszystkim zadbać o detale. Dlatego warto pomyśleć o zaprojektowaniu wizytówek, papieru firmowego oraz teczek ofertowych. Każdy klient wymaga oczywiście odmiennego podejścia. Firmy poruszające się w przestrzeni internetowej skupią się na projektach infografik i reklam wizualnych. Firmy posiadające bezpośredni kontakt z klientem bardziej będą potrzebować teczek ofertowych.

Jesteśmy w stanie doradzić, w którym kierunku powinna zmierzać Twoja firma.
Jeśli potrzebujesz kreatywnego partnera, który bierze odpowiedzialność za projekt zarówno pod względem strategii, jak i kreacji, zapraszamy do kontaktu.

contact