Lejki sprzedażowe

Czy zbudowałeś efektywną ścieżkę zakupową, po której przechodzi Twój przyszły klient od momentu kiedy ma pierwszy kontakt z Twoją firmą, do momentu, kiedy zostaje płacącym klientem?

Czy Twoje działania marketingowo-sprzedażowe są optymalne?

Taką ścieżkę zakupową klienta nazywamy lejkiem sprzedażowym (z ang. funnel). Polega na zaprojektowaniu odpowiednich działań marketingowych i sprzedażowych na każdym etapie podróży („dojrzewania”) klienta. Lejki mają kilka poziomów od działań edukacyjnych budujących rozpoznawalność marki w grupie docelowej, poprzez „dojrzewanie klientów” w lejku, aż do finalizacji transakcji.

Zrozum swój proces sprzedaży

Czym jest
lejek sprzedażowy?

Podstawy lejka sprzedażowego

_

Pojęcie lejka może objąć cały proces marketingowo-
sprzedażowy firmy, lub jego elementy. Lejek wizualnie
obrazuje na górze duży zbiór osób wstępnie
zainteresowanych, który zmniejsza się z kolejnymi krokami,
kiedy w lejku pozostają ci faktycznie zainteresowani. Jest on
wizualizacją etapów procesu sprzedaży, przez które
przechodzi Twój klient. Dobrze zaprojektowany lejek działa
stabilnie i przez długi czas dając zaskakująco dobre efekty
biznesowe.

Zwiększenie efektywności lejka sprzedażowego

_

Nie zawsze jesteśmy w stanie pozyskać wystarczająco dużo klientów poszukujących w wyszukiwarce Google. Również zajęcie pierwszych pozycji dzięki Adwords, opłacone w modelu licytacyjnym w walce z konkurencją może okazać się nie zbyt opłacalne, lub nie wystarczające. Zatem potrzeba poszukać klienta w innych kanałach, wyedukować go, zapoznać go z korzyściami jakie niesiemy, których on sobie nie wyobraża. Takie działania prowadzone kontekstowo w mediach w jakich porusza się nasza grupa docelowa są z reguły drogie. Z pomocą przychodzi nam konstrukcja lejka oparta o budowanie listy mailingowej naszych klientów, których sprowadzamy na stronę lądowania (Landing Page) gdzie oferujemy darmowy produkt, lub bonus (Lead magnet) w zamian za pozostawienie kontaktu mailowego. Następnie angażowanie bazy klientów, którzy już znają naszą firmę jest niekosztowne i efektywne.

Dla kogo lejki sprzedażowe?

_

Dla przedsiębiorstw z różnych segmentów i branż występują zróżnicowane korelacje pomiędzy produktem/usługą, ceną, marżą, ilością, personą klienta, wielkością rynku, wartością klienta w czasie czy wirusowością. Praktycznie dla każdego rodzaju biznesu da się zbudować i zoptymalizować lejek sprzedażowy.
Precyzyjnie skierowany przekaż do grupy docelowej na każdym poziomie lejka, pozwala przetestować i zmierzyć wszystkie dostępne kanały i ustalić optymalne ścieżki zakupowe klientów.
Usystematyzowanie procesu sprzedaży poprzez zdefiniowanie lejka sprzedażowego pozwala na wyszczególnienie grup klientów i dobranie odpowiednich działań do każdej z tych grup.

Korzyści płynące z używania lejka sprzedażowego:

_

Raz zbudowany efektywny lejek sprzedażowy może pracować dla Ciebie generując sprzedaż przez długi czas. Jeżeli jesteś zainteresowany uruchomieniem lejka
marketingowo-sprzedażowego dla Twojej firmy, skontaktuj się z nami przez poniższy formularz.

Zwiększ z nami efektywność prowadzonych działań marketingowych oraz zadbaj o ich poprawne domknięcie.
Wszystkie planowane działania powinieneś oprzeć o twarde dane interpretowane we właściwy sposób.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do kontaktu

contact