Wszystko, co musisz wiedzieć o Google Ads, aby zarabiać

kampanie google ads

Google Ads to płatne narzędzie, dzięki któremu twoja firma przestanie być anonimowa w Internecie. Dowiedz się, jak tworzyć kampanię Google Ads (dawniej AdWords), aby od razu zacząć dzięki niej zarabiać. Zwiększaj swoje zyski i w pełni kontroluj sposób dotarcia do klientów naprawdę zainteresowanych twoimi produktami lub usługami.

Jak działa reklama w Google Ads?

W dużym uproszczeniu mechanizm związany z reklamą Google Ads polega na tym, że użytkownik wpisuje w Google słowo kluczowe, np. buty do biegania nike, a chwilę później wyświetlają mu się odpowiednie wyniki wyszukiwania. Na samej górze znajdują się wtedy oferty, które trafiły tam właśnie po skutecznym wdrożeniu kampanii Ads. Przez to, że pierwsze miejsce jest najczęściej klikane przez użytkowników, to właśnie tam mogą zakończyć się poszukiwania upragnionych butów do biegania.

Jednak, aby Google wybrało właśnie twoją reklamę, a nie konkurencji, musi dojść do błyskawicznej aukcji, w trakcie której wyszukiwarka bierze pod uwagę różne czynniki, np. jakość kampanii, a następnie wybiera zwycięską reklamę. Kiedy użytkownik kliknie twoją reklamę i wejdzie na stronę, to zostanie naliczona ci opłata. Oczywiście wcześniej możesz nałożyć miesięczny limit, aby móc kontrolować swoje wydatki.

Korzyści z Google Ads — podbij Internet, zanim zrobi to twoja konkurencja

Inwestowanie w kampanię Ads przynosi wiele korzyści. Jakich? Przede wszystkim to rozwiązanie jest niezwykle skuteczne i pozwala dotrzeć do konkretnych odbiorców. Poza tym z założenia tego typu reklama w sieci ma być też bardzo uniwersalna, gdyż może przysłużyć się zarówno właścicielom małych, lokalnych sklepików, salonów kosmetycznych itd., jak i dużym korporacjom czy zakładom produkcyjnym.

Google jest wyszukiwarką, którą wybiera blisko 96% użytkowników w Polsce. Decydując się na płatną reklamę w wynikach wyszukiwania Google, możesz:

  • zwiększyć ruch na stronie,
  • ustabilizować pozycję w swojej branży,
  • zwiększyć świadomość marki,
  • na poważnie ruszyć ze swoim biznesem — nawet jeśli dopiero zaczynasz,
  • wybrać typ reklamy, który w przypadku twojej branży będzie najskuteczniejszy, np. w formie tekstowej czy produktowej,
  • śledzić postępy swoich działań, aby ciągle doskonalić kampanię i czerpać z niej tyle korzyści, ile to tylko możliwe.

Jak założyć konto Google Ads?

Na samym początku konieczne jest stworzenie konta. Dopiero wtedy będziesz mógł czerpać korzyści, jakie daje to potężne narzędzie. Procedura rejestracji jest bardzo prosta. Wcześniej jednak będziesz potrzebować:

  • strony internetowej,
  • konta Google, np. Gmail.

Aby rozwiać jakiekolwiek wątpliwości związane z tym, jak założyć konto Google Ads po prostu postępuj według poniższej instrukcji.

  1. Wejdź na stronę https://ads.google.com/.
  2. Zaloguj się. Posiadając adres Gmail, wystarczy, że po prostu zalogujesz się za jego pomocą, co jest znacznie szybszym rozwiązaniem.
  3. Uzupełnij dane związane ze strefą czasową, walutą i krajem rozliczeniowym. Następnie zajmij się konfigurowaniem swojego konta, aby było całkowicie aktywne. Przejdź do zakładki „Narzędzia i Ustawienia”, a potem „Płatności” i „Ustawienia płatności”. Wypełnij poprawnie wszystkie pola.
  4. I gotowe! Skoro masz już skonfigurowane konto Google Ads, to teraz możesz zacząć tworzyć swoją pierwszą kampanię reklamową.

Kampania Google Ads — poradnik krok po kroku

Sukces strony czy sklepu w Internecie jest czymś, o czym marzy coraz więcej osób. Jednak, aby był on możliwy, trzeba najpierw dowiedzieć się, jak rozpocząć kampanię Google Ads. Jeśli chcesz wdrożyć ją samodzielnie, to poniższe kroki staną się dla ciebie cenną wskazówką.

Wyznacz cel kampanii

Działania reklamowe zawsze tworzone są z jakiegoś powodu. Dlatego musisz zastanowić się, co chcesz osiągnąć dzięki swojej kampanii. Będziesz mógł wtedy ocenić, czy osiągnięte efekty pozwoliły zrealizować twój cel. Dziś kampania reklamowa Google Ads tworzona jest z różnych powodów, jednak najczęściej wymienia się:

  • chęć promowania sklepu lub strony w sieci,
  • potrzebę poprawy wizerunku brandu,
  • promowanie aplikacji,
  • zyskanie lub zwiększenie leadów sprzedażowych,
  • wzrost świadomości oraz rozpoznawalności marki bądź firmy.

Im dokładniej sprecyzujesz swój cel, tym lepiej dobierzesz rodzaj reklamy. Specjaliści szczególnie polecają, aby zdecydować się na mierzalne cele, tj. np. wzrost sprzedaży o 10%.

Kiedy wejdziesz w zakładkę „Kampanie”, wybierz „Nowa kampania”. Wtedy ukażą ci się proponowane cele, na jakie możesz się zdecydować. Jednak możesz mieć też inne motywacje lub po prostu tak, jak spora liczba osób zdecydować się na stworzenie kampanii bez podawania go i wtedy można wybrać opcję „Utwórz kampanię bez korzystania z podpowiedzi dotyczących celu”.

Wybierz rodzaj kampanii

Kolejnym krokiem będzie zdecydowanie się, jaki typ kampanii chcesz rozpocząć. Dziś Google Ads daje wiele możliwości, a twój wybór wpłynie bezpośrednio na to, gdzie zostanie wyświetlona reklama.

Dostępne obecnie typy kampanii reklamowych Google Ads:

  • Sieć wyszukiwania — to najpopularniejszy rodzaj kampanii, a do jej stworzenia potrzebny jest zachęcający tekst reklamowy. Przykładem jest tutaj właśnie reklama pojawiająca się na samym szczycie wyników wyszukiwania.
  • Sieć reklamowa — pojawiają się w sieci, a ich zadaniem jest zachęcenie do skorzystania z usługi lub kupna produktu. Najczęściej pojawiają się w Google lub też w YouTube bądź w aplikacjach.
  • Produktowa — kiedy użytkownik będzie szukać produkt, który posiadasz w swoim asortymencie, to wyświetli mu się twoja reklama ze zdjęciem, nazwą i ceną. W ten sposób zwiększysz liczbę wyświetleń i konwersję.
  • Wideo — jak sama nazwa wskazuje nawiązuje do tworzenia i udostępniania, np. w YouTube krótkich reklam wideo.
  • Aplikacja — tworzone reklamy aplikacji wyświetlają się w rozmaitych miejscach, np. w różnych aplikacjach, Google Play czy w YouTube.
  • Smart — czyli tzw. reklamy automatyczne wyświetlane w Google i nie tylko. Mogą przybierać formę graficzną lub tekstową, wszystko zależy już od twojego pomysłu.

Ustal grupę docelową

Kolejnym krokiem przy tworzeniu kampanii reklamowych jest zdecydowanie do kogo konkretnie będzie ona skierowana. Precyzyjne określenie do kogo chcesz trafić sprawi, że zaoszczędzisz, gdyż reklama nie trafi do wszystkich, a jedynie do tych, którzy mogą być faktycznie zainteresowani twoją ofertą.

Podczas ustalania grupy docelowej zwróć uwagę na następujące cechy:

  • płeć,
  • miejsce zamieszkania,
  • wiek,
  • zawód,
  • zainteresowania.

Wybierz pozostałe ustawienia kampanii

Następnie trzeba ustalić kilka istotnych kwestii związanych z tworzeniem pierwszej kampanii reklamowej Google Ads. Mowa tutaj o jej nazwie, lokalizacji, gdzie ma być skierowana reklama czy też o językach używanych przez użytkowników. Poza tym dokonasz wyboru związanego z tym, gdzie ma wyświetlać się reklama — obok wyników wyszukiwania, czy na przeglądanych przez użytkowników stronach, aplikacjach bądź podczas oglądania filmów. W ustawieniach wybierz też, kiedy ma rozpocząć się kampania oraz jaki budżet i stawki będą dla ciebie w tym momencie optymalne. Jeśli to twoja pierwsza kampania, to zdecyduj się na niższą kwotę i na bieżąco sprawdzaj osiągane efekty.

Możesz skorzystać także z różnych rozszerzeń, dzięki którym twoja reklama będzie widoczniejsza o kilkanaście procent, co zwiększy też klikalność, czyli CTR. Do wyboru będziesz mieć sporo ręcznych rozszerzeń — lokalizacji, powiązanej lokalizacji, połączeń, cen, aplikacji, informacji w witrynie, linków do podstron, wiadomości, połączeń oraz objaśnień. Zastosowanie w praktyce rozszerzeń jest dość proste i intuicyjne, dlatego wystarczy wybrać odpowiedni rodzaj i postępować zgodnie z instrukcją. Jakie rozszerzenia będą najskuteczniejsze? To trudne pytanie, gdyż jest to kwestia indywidualna. Dla przykładu rozszerzenie lokalizacji jest doskonałym wyborem dla firm, którym zależy na wyświetleniu pod treścią reklamy adresu. Sprawdzi się to zatem głównie przy firmach lokalnych.

Znajdź słowa kluczowe

Skoro mówimy o Google Ads, to poszukiwanie odpowiednio dopasowanych słów kluczowych jest nieuniknione. Jednak nie należy bać się tego etapu, gdyż Google udostępnia bardzo przydatne narzędzie zwane Planerem Słów Kluczowych, dzięki któremu możemy wyszukać lub sprawdzić statystyki związane z najczęściej wyszukiwanymi przez użytkowników frazami. Przydatną wskazówką będzie też przejrzenie fraz kluczowych konkurencji.

Przykład— Posiadasz sklep internetowy sprzedający obuwie dla dzieci, dlatego sprawdzasz słowa kluczowe, które osiągną najlepszy rezultat, tj. będą miały największą liczbę wyszukań i niską lub średnią konkurencję. Wtedy najlepiej zdecyduj się na przynajmniej te dwie frazy – „obuwie dziecięce” oraz „obuwie dla dzieci” i wykorzystaj je podczas tworzenia swojej kampanii reklamowej Google Ads. Pamiętaj, aby frazy były jak najbardziej związane z twoją branżą i tematyką reklamy.

Zbuduj strukturę kampanii reklamowej

Każdy może tworzyć wiele kampanii reklamowych. Wszystko zależy jednak głównie od posiadanego budżetu. Często firmy decydują się na zwiększenie liczby kampanii, aby móc odpowiednio ustalić budżet i realizować różne cele, a co za tym idzie, lepiej kontrolować wydatki.

W skład każdej kampanii może wchodzić kilka grup reklamowych, porozdzielanych w zależności od tego, do jakiej tematyki się odnoszą.

Na przykład pragnąc promować sprzedawane lampy do ogrodu, doniczki oraz meble ogrodowe, należy właśnie tak rozdzielić grupy. Koniecznie wykorzystaj do tego słowa kluczowe, które wcześniej wymyśliłeś i prawidłowo je pogrupuj. Każda grupa powinna być ze sobą ściśle powiązana, np. w skład grupy „Doniczki” wejdą — doniczki plastikowe, doniczki z włókna szklanego czy doniczki stalowe.

Stwórz teksty reklamowe

Kolejnym krokiem jest wymyślenie tekstów reklamowych, do których wpleciesz frazy kluczowe. Najważniejsze są trafne nagłówki, które jako pierwsze zwrócą uwagę użytkowników. W trakcie pisania nie sugeruj się tylko słowami kluczowymi, ale przede wszystkim celem, który chcesz osiągnąć. Koniecznie używaj języka korzyści, pozwalającego na ukazanie odbiorcy zalet twojego produktu, a mówiąc wprost — tego, co zyska kupując produkt. Wszelkie informacje o rabatach i możliwości skorzystania z próbnej wersji czy też o darmowej dostawie są chętnie klikane. Połącz to z tzw. call to action, czyli wezwaniem do działania, gdzie bezpośrednio zwrócisz się do użytkowników, aby jeszcze bardziej zachęcić ich do kliknięcia.

Zacznij zarabiać!

Testuj, twórz kolejne kampanie i co najważniejsze — zyskuj coraz więcej, dzięki wszystkim możliwościom oferowanym przez kampanie reklamowe Google Ads.

Chcesz natychmiast pozyskać nowych klientów? Sprawdź jak możemy Ci pomóc>>

Comments are disabled.