Kiedy zlecić prowadzenie Facebooka agencji? - Agencja IAM

Kiedy zlecić prowadzenie Facebooka agencji?


Facebook to zdecydowany lider wśród platform społecznościowych. Już ponad 2 miliardy ludzi na świecie posiada konta na tym portalu. Nasi rodacy również uwielbiają Facebooka, co potwierdza liczba 16 milionów aktywnych użytkowników. Nic, więc dziwnego, że prowadzenia Facebooka nie jest od lat domeną wyłącznie osób prywatnych, a spory udział stanowią dzisiaj profile firmowe.

Czy warto prowadzić Facebooka firmowego?

Zdecydowanie warto J Czasem słyszymy, że Facebook sprawdzi się tylko w niektórych branżach, a w innych jest zbędny. Nie jest to prawda. Dobrze prowadzony fanpejdż zawsze się obroni. Oczywiście są branże, dla których Facebook jest podstawą komunikacji i głównych kanałem promocji, w innych stanowi uzupełnienie działań.  Warto zaznaczyć, że dzisiaj prowadzenie Facebooka nie ogranicza się wyłącznie do tworzenia portalu i dzielenie się nowinkami. Facebook to obecnie zaawansowane narzędzie reklamowe, które umożliwia docieranie do grupy potencjalnych klientów. Sprawdź wcześniejszy tekst: Facebook 5 sposobów na skuteczne pozyskiwanie klientów.

Czy warto powierzyć prowadzenie Facebooka agencji marketingowej czy może lepiej robić to samemu?

To zależy.  Wiele osób z powodzeniem prowadzi profile firmowe na Facebooku osobiście i z sukcesami. Wszystko zależy jednak, od czasu jakim dysponujemy, naszej w wiedzy z zakresu social media marketingu i umiejętności do tworzenia ciekawego i angażującego kontentu, który przełoży się na cele biznesowe.

Prowadzenie Facebooka, a także każdego innego kanału społecznościowego powinniśmy rozpocząć od opracowania spójnej strategii i wyznaczenia celów, które chcemy osiągnąć. Nie wystarczy, bowiem codziennie wrzucić „jakiegoś” posta na Facebooka i liczyć, że to przełoży się na wzrost naszych zysków.

3 największe korzyści wynikające z zatrudnienia agencji do obsługi profilu firmowego

  1. Korzystanie z wieloletniego doświadczenia

Agencje specjalizujące się w obsłudze Facebooka bacznie śledzą trendy i testują różne rozwiązania. Specjaliści posiadają często ogromną wiedzę nie tyle o samej platformie, co o zachowaniach użytkowników – Twoich potencjalnych klientów.  Każdy przeprowadzony projekt pozwala wyciągać nowe wnioski i wykorzystywać je, aby jeszcze efektywniej realizować cele klientów.

  1. Dostęp do narzędzi

Oczywiście prowadzenie Facebooka jest możliwe bez dostępu do zaawansowanych narzędzi analitycznych, programów do obróbki zdjęć, ustawiania botów czy narzędzi do analizy konkurencji, ale… z tymi narzędziami jest znacznie łatwiejsze. Wiele świetnych oprogramowań możesz znaleźć na półce „darmowe” – jak canva do przygotowywania graficznych postów,  czy hootsuite do planowania.  Jednak musisz je wszystkie, chociaż w podstawowym stopniu opanować.

  1. Oszczędność czasu

Prowadzenie biznesu to zajęcie, które pochłania mnóstwo czasu. Zawsze jest coś do zrobienia, wiecznie ktoś czegoś od nas potrzebuje i bez naszego podpisu na już „świat się zawali”. Im większa firma tym lista spraw do załatwienia rośnie i musimy nauczyć się delegować obowiązki.

Ile kosztuje prowadzenie Facebooka przez agencję?

Koszt prowadzenia Facebooka jest uzależniony od kilku czynników. Jednym z najważniejszych jest liczba postów tygodniowo. Jeden profil potrzebuje 1-2 posty, inny 5 a kolejny 3 dziennie J To oczywiście wpływa na czas pracy specjalisty. W skład kosztów prowadzenia Facebooka wchodzą także grafiki, organizacja konkursów, obsługa komentarzy oraz prowadzenie kampanii reklamowych Facebook Ads. Koszty rozpoczynają się od kilkuset złotych miesięcznie. Zapraszamy do zapoznania się z działaniami, które prowadzimy w ramach obsługi Social Mediów.

Jak wybrać agencję?

Nadszedł ten moment i zdecydowałeś się przekazać prowadzenie Facebooka agencji, ale nie wiesz, którą wybrać?

Niezwykle ważna jest pierwsza rozmowa z agencją. Dobry specjalista, zanim „sprzeda” Ci idealne rozwiązanie dla Twojego biznesu najpierw go pozna. Ważne, aby zdawał pytania, które są istotne dla Twojego biznesu, przeanalizował odpowiedzi, wyciągnął wnioski i na tej podstawie zaproponował rozwiązanie.

Kolejnym czynnikiem, który warto wziąć pod uwagę to opinie innych firm o agencji J Poczytaj co firmy sądzą o usługach J Im więcej zadowolonych klientów tym większa szansa, że i Ty zyskasz na tej współpracy.

agencja social media infografika

T

Potrzebujesz pomocy w prowadzeniu swoich firmowych kanałów Social Media. Napisz do nas. Pomożemy.

Marketing dla praktykówSocial Media dla praktyków

Comments are disabled.