Najlepsza agencja marketingowa – czyli jaka?


Rozkręcasz swoją firmę, potrzebujesz pokazać ją światu i zyskać nowych klientów, jednym słowem – szukasz agencji marketingowej? Na rynku ciągle powstają nowe agencje aspirujące do miana tych najlepszych. Musisz wybrać ją mądrze, tak jakbyś wybierał partnera biznesowego. Jednak jak to zrobić? Jak wybrać wśród tak wielu opcji? W tym wpisie pokażemy Ci na co powinieneś zwrócić uwagę podczas wyboru agencji marketingowej.

Na początek jasno określ cel i odbiorców swojej firmy. Musisz przygotować swoje wymagania co do działań marketingowych, na czym powinieneś się skupić? Odpowiedz na te pytania:

  • Co chcesz osiągnąć?
    Czyli zastanów po co chcesz współpracować z agencją marketingową? Może chcesz zdobyć nowych klientów albo pogłębić relacje z tymi już zdobytymi?
  • Jak szybko chcesz to osiągnąć?
    Ważne jest określenie konkretnego czasu jaki chcesz przeznaczyć na wybrany cel. To pomoże i Tobie i agencji usystematyzować pracę.
  • Jaki masz budżet?
    Pamiętaj, że tanio nie oznacza dobrze. Musisz skupić się na porównaniu ceny do jakości oferowanych usług i sprawdzenie na jakie działania marketingowe możesz sobie pozwolić, a na które nie.

Gdy już odpowiesz na te pytania możesz zacząć szukać najlepszej agencji marketingowej.  Czy faktycznie szukanie tej jednej, najlepszej ma sens? Przecież dla każdej firmy liczy się coś innego, każda firma ma różne oczekiwania, dlatego nie skupiaj się na tym jaka jest najlepsza agencja marketingowa, lepiej szukaj najlepszej agencji marketingowej dla Twojej firmy.

Oto kilka kroków, które podpowiedzą Ci na co zwrócić uwagę podczas dokonywania tego trudnego wyboru:

OFERTA

Kiedy poszukujemy agencji marketingowej musimy określić jakich konkretnych usług wymagamy, dlatego warto sprawdzić czy w ofercie agencji widnieją wszystkie poszukiwane przez Ciebie usługi. Szeroka oferta agencji może być gwarancją sukcesu tej współpracy. Dzięki różnorodności usług będziesz mógł wybrać te, które najbardziej odpowiadają Twojej firmie.

DOŚWIADCZENIE

Im dłuższa obecność na rynku tym większe doświadczenie firmy ale czy za tym idzie jakość?  Często tak, ale nie przywiązuj się do tej tezy, czasami młodsza firma ma świeższe pomysły niż ta, funkcjonująca już od wielu lat. Nie wybieraj na ślepo bazując tylko na doświadczeniu i zapoznaj się z kolejnymi punktami.

PORTFOLIO

Aby zadecydować o tym, która z agencji najbardziej Ci odpowiada zobacz jej portfolio. Sprawdź czy styl pracy agencji pasuje do Twojej firmy, czy podobają Ci się poprzednie projekty przez nią stworzone. Albo powiesz „to jest to!” albo poszukasz kolejnych agencji.

UMIEJĘTNOŚCI ZESPOŁU

Chcesz aby jakość usług agencji marketingowej była na profesjonalnym poziomie – sprawdź kto będzie zajmował się Twoją firmą! Tylko wykwalifikowana kadra gwarantuje wysoką jakość. Większość agencji chętnie dzieli się z klientami składem swojego zespołu i jego kwalifikacjami, dlatego bez problemu możesz ocenić czy te osoby zapewnią Ci to, czego wymagasz.

KOMUNIKACJA I PODEJŚCIE DO KLIENTA

Twoja współpraca z firmą marketingową będzie polegała na komunikacji, sprawdź czy dana agencja jasno i klarownie przedstawia swoją ofertę i czy rozumiecie siebie nawzajem. Po pierwszych rozmowach zobaczysz jakie podejście do Ciebie ma dana agencja. Wymarzona agencja powinna wysłuchać Cię, przejrzyście przekazać swoje pomysły oraz sprawdzać czy dany pomysł spełnia Twoje oczekiwania – przecież jest to współpraca.

Mamy nadzieję, że dzięki tym kilku krokom wybierzesz agencję marketingową, która będzie odpowiadała na Twoje potrzeby i zrozumie cele Twojej firmy.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.

 

Analiza poziom podstawowyPodstawy Marketingu

Comments are disabled.