Profile w mediach społecznościowych, czyli skuteczne kanały komunikacji dewelopera


Media społecznościowe, od wielu już lat, dzięki ogromnym możliwościom docierania do precyzyjnie określonych grup docelowych konsumentów, cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem firm, oferujących swoje produkty i usługi. Do ich grona należą również deweloperzy, którzy poprzez profile tworzone w social mediach, mogą skutecznie komunikować wszystko, co jest związane z ich aktywnością skierowaną do potencjalnych nabywców nieruchomości, ale także sprawnie budować i ugruntowywać swój własny wizerunek. Efektywne działania w mediach społecznościowych rządzą się jednak swoimi prawami, których warto przestrzegać, by dobrze zbudować i umacniać relacje nawiązane z ich użytkownikami, którzy często stają się klientami. Jak zatem robić to dobrze, i które media społecznościowe sprawdzają się najlepiej w przypadku promocji konkretnych inwestycji?

 

Wśród najpopularniejszych mediów społecznościowych wykorzystywanych przez deweloperów znajdują się Facebook oraz Instagram. Ich lifestylowy charakter daje możliwość luźniejszej i otwartej w swoim charakterze komunikacji, skierowanej do potencjalnych nabywców. Popularność tych dwóch mediów nie wyklucza jednak możliwości wykorzystywania bardziej tematyczny ich konkurentów, takich jak Pinterest, LinkedIn czy nawet TikTok, chodź ten, ze względu na najbardziej aktywną w nim grupę użytkowników jest postrzegany jako mekka pokolenia Z. Ostateczna decyzja o tym, w których mediach społecznościowych i jak działać, powinna zostać jednak podjęta w oparciu o wyznaczone cele tworzonego kanału, interesującą danego dewelopera grupę docelową, aktywną w danym medium oraz przyjętą strategię komunikacji.

Profil dewelopera a profil inwestycji

Firma deweloperska niemal w każdym medium społecznościowym może tworzyć i prowadzić z sukcesem różne profile. Warto jednak pomyśleć o rozdzieleniu ogólnego profilu dewelopera od profili dedykowanych konkretnym inwestycjom. Podejście takie pozwala bowiem na przekazywanie określonych komunikatów do mocno sprecyzowanych grup odbiorców zainteresowanych konkretnymi przekazami. Inne bowiem treści powinny być zamieszczane na ogólnym profilu filmy oferującej nieruchomości, a inne na stronach dedykowanych przygotowywanym przez nią inwestycjom.

Na profilu dewelopera mogą znaleźć się bardzo różne treści, dotyczące między innymi:

  • informacji o samym deweloperze – jego dotychczasowej działalności, przyznanych mu nagrodach i wyróżnieniach, oddanych już do użytku inwestycji, ale także opinie dotychczasowych klientów;
  • wszystkich przygotowywanych inwestycji – szczegółowych danych na ich temat, jednak w bardziej ogólnym ujęciu, by dało się pokazać każdą z nich oraz zaprezentować USP (unikalną propozycję sprzedaży), która wyróżnia ofertę na tle konkurencji;
  • zasad nabywania nieruchomości od dewelopera – przebiegu całego procesu, szczegółach formalno-prawnych, dobrych praktyk, wymaganych dokumentach czy rad, jak się do tego procesu przygotować;
  • informacji “z życia” firmy – informacje o wszelkich działaniach i aktywnościach, które deweloper chce pokazać na zewnątrz;
  • partnerów biznesowych i podwykonawców;
  • porad prawnych i finansowych związanych z nabywaniem nieruchomości w różnych formach finansowania;
  • rozwiązań i przydatnych wskazówek związanych z wykończeniem i aranżacją nieruchomości;

i wielu innych obszarów.

Na profilu dotyczących danej inwestycji, powinny być publikowane natomiast wpisy dotyczące między innymi:

  • szczegółów technicznych dotyczących inwestycji;
  • informacje o poszczególnych nieruchomościach z zaprezentowaniem detali;
  • poszczególnych etapów powstawania;
  • oferty i promocji;
  • lokalizacji i okolicy, w której jest położona;
  • osób związanych z jej powstawaniem, w tym architektów, projektantów, wykonawców itd.
  • pytań i odpowiedzi istotnych dla potencjalnych nabywców;

i innych.

Mamy profil i co dalej?

Utworzenie profilu w danym mediom społecznościowym to dopiero pierwszy krok do efektywnego prowadzenia komunikacji przy jego użyciu. Należy bowiem pamiętać o kilku żelaznych zasadach, których nieprzestrzeganie, zwykle przesądza o fiasku realizowanej strategii.

A są to:

  • Nie tylko publikuj, ale też prowadź komunikację z użytkownikami – prowadzenie profilu bez interakcji i reagowania na wiadomości, oceny czy komentarze odbiorców, nie dość, że nie wpływa dobrze na postrzeganie takiego profilu i samego dewelopera, to jeszcze często wywołuje gniew użytkowników i wynikające z niego konsekwencje.
  • Pamiętaj o systematyczności – brak systematycznej aktywności, związanej z publikacją treści wpływa negatywnie na odbiór danego profilu;
  • Nie skupiaj się tylko na sprzedaży – media społecznościowe nie są tylko kanałem sprzedażowym, to miejsce, w którym przede wszystkim buduje się relacje, zaufanie i pozytywny wizerunek.
  • Zachowaj proporcje pomiędzy bezpłatnymi aktywnościami a reklamą w mediach społecznościowych – mądre podejście do tego obszaru i poukładanie aktywności powinno przynieść najlepsze efekty, jednak bez względu na wybraną formę oferowany kontent powinien być atrakcyjny i najwyższej jakości.
  • Tylko wartościowy kontent – przygotowane materiały – teksty, grafiki, animacje, nagrania i inne, zawsze powinny być tworzone z myślą o odbiorcach i ich potrzebach.
  • Pamiętaj o innych ważnych elementach – aktywność w mediach społecznościowych to nie tylko publikowanie na profilu, ale także działania w grupach, wykorzystywanie hasztagów czy wzajemne promowanie się przez różne podmioty. To także ogromne możliwości tworzenia targetowanych reklam, które trafią do bardzo precyzyjnie określonej grupy.

Facebook – pierwszy wybór deweloperów

Facebook nadal postrzegany jest jako jedno z najbardziej odpowiednich mediów społecznościowych do prowadzenia działań wizerunkowych i promocyjnych. Jego użytkownicy, choć mniej aktywni niż kiedyś, szczególnie w niektórych grupach wiekowych, nadal traktują je jako źródło informacji, rzetelnych opinii i poszukują w nim różnych interesujących ich treści. Jest to zatem dobre miejsce również do budowanie wizerunku przez deweloperów, ale także prezentowania ich oferty. I choć nie jest to mediów, które „sprzedaje” nieruchomości, to mimo wszystko efektywnie wspiera ich komunikację i promocję. Sam serwis daje sporo możliwości: od profili firm wypełnionych informacjami, na których można komunikować różne treści przy użyciu różnych form, przez tworzenie relacji dających możliwość pokazania tego, co dzieje się w danej chwili, poprzez wydarzenia, grupy – otwarte i zamknięte, aż po recenzje i bardzo rozbudowane możliwości płatnej promocji, przy wykorzystaniu targetowania. Mnogość możliwości, ich umiejętne wykorzystanie, zgodnie z przyjętą strategią, oraz przemyślane połączenie z profilami w innych mediach np. Instagramem może dać deweloperowi świetną bazę do budowania wizerunku i zaufania potencjalnych nabywców.

Obecność dewelopera w wybranych mediach społecznościowych jest obecnie koniecznością. Nie warto bowiem zamykać sobie drogi dotarcia do potencjalnych nabywców, a przede wszystkim nie wykorzystywać skutecznego kanału komunikacji, poprzez który, da się skutecznie dbać o własny wizerunek i uwiarygadniać swoją rynkową pozycję. Zbudowanie nieruchomości, na rozgrzanym rynku deweloperskim może obecnie być łatwiejsze, niż zbudowanie i utrzymanie pozytywnego wizerunku, skłaniającego klientów zainteresowanych nabyciem nieruchomości do wybrania oferowanej przez danego dewelopera inwestycji.

Comments are disabled.