Uważaj na nieuczciwe praktyki SEO, bo zamiast zyskać możesz stracić


Chcielibyśmy Ci powiedzieć, że w naszej branży wszystkie firmy są uczciwe, nikt Cię nie oszuka i każda agencja marketingowa pomoże Ci osiągnąć cele biznesowe. Niestety tak nie jest. Dlatego chcemy Cie dzisiaj przestrzec i pokazać, na co powinieneś zwrócić uwagę wybierając agencje SEO lub freelancera od pozycjonowania stron.  Istnieje, bowiem lista praktyk SEO, których stosowanie nie tylko Ci nie pomoże, ale jeszcze ZASZKODZI.

Czym są nieuczciwe praktyki SEO?

Nieuczciwe praktyki SEO to stosowanie celowo metod, które niosą ogromne ryzyko, są zakazane przez Google a w konsekwencji mogą prowadzić do nałożenia przez kalifornijskiego giganta kary na Twoją stronę – bana  lub filtra. Nałożenie przez Google bana sprawi, że Twoja strona zniknie z wyszukiwarki Google, natomiast filtr blokuje wyświetlanie strony pod konkretne słowa kluczowe.

Nie muszę chyba wyjaśniać, co to oznacza? Cała praca oraz środki, które przeznaczyłeś na to by Twoją stronę pozycjonować pójdą w przysłowiowe błoto.  Natomiast wyciągnięcie strony na prostą może Cię kosztować kilkukrotnie więcej niż jej pozycjonowanie.

Ten artykuł nie powstał jednak, aby straszyć, a aby Ci pomóc uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji. Czas na listę praktyk.

#1 Praktyka SEO : Nie powielaj treści – unikaj duplicate content

Często spotykamy sytuacje, że sklepy internetowe kopiują opisy produktów ze stron producentów, aby nie poświęcać czas na tworzenie unikalnych opisów. Czasem zdarza się, że właściciele stron kopiują całe artykuły, aby szybko zapełnić serwis treścią. Mam nadzieje, że tego nie stosujesz, a jeśli tak to muszę Cię ostrzec to nie jest dobra metoda.  Te treści znajdują się już w indeksie Google. Dlaczego Google miałoby uznać, że warto te same treści indeksować ponownie?

Jeśli z jakiegoś powodu konieczne jest na Twojej stronie zamieszczenie zapożyczonych treści to oznacz te podstany atrybutem „noidex” lub „nofollow”, aby roboty Google ich nie indeksowały i nie zaszkodziły Twojej stronie.

#2 Praktyka SEO : Nie upychaj słów kluczowych w zakamarkach

Optymalizacja strony pod słowa kluczowe polega na powtórzeniu najważniejszego dla Ciebie słowa klucz: umieszczeniu w tytule, nagłówku, treści, opisie grafiki – title i alt.

Musisz jednak zachować umiar i naturalność. Czasy dawnego SEO, kiedy można było wrzucić na stronę mało wartościowy tekst tzw. precel, przesycony słowami kluczowymi już dawno minęły.

Upychanie słów kluczowych, czyli tzn. Keyword Stuffing zniechęci użytkowników do czytania oraz interakcji i jednocześnie będzie sygnałem dla Google, że próbujesz manipulować ich algorytmem.

#3 Praktyka SEO : Nie ukrywaj treści – nie stosuj cloakingu

Cloaking to jedna z tych metoda zaliczanych do Black Hat SEO, o której zastosowanie nie pokusi się żaden dobry pozycjoner, ponieważ implementacja jest niezwykle piętnowane przez Google. Cloaking polega na tym, że wyświetlamy inną treść użytkownikowi a inną robotom Google. Zabronione jest samo sprawdzanie czy użytkownik jest osobą czy robotem po IP i wyświetlanie na tej podstawie treści.

Jeśli interesuje Cię to zagadnienie to poniżej znajdziesz dokładne wyjaśnienie Matt Cutts’a, związanego od wielu lat z Google

https://www.youtube.com/watch?v=QHtnfOgp65Q

#4 Praktyka SEO: Nie przesadzaj z reklamami

Tak reklamy wyskakujące na Twojej stronie również mogą Ci zaszkodzić, jeśli nie będą zgodne z wytycznymi Google.

W 2016 roku Google oficjalnie poinformowało, że strony, które zasłaniają reklamami treści i przez to utrudniają użytkownikom bezpośrednie dotarcie do kontentu mogą liczyć się z obniżeniem pozycji.

#5 Praktyka SEO: Twórz wartościowy Content

Jeśli Twój specjalista SEO mówi Ci, że nie potrzebuje tworzyć nowych treści na Twoją stronę, prowadzić unikalnego i wartościowego bloga to wiedz ze coś złego się dzieje. Google w każdej swojej wypowiedzi podkreśla, że promuje wartościowy content na stronach.

Pamiętaj jednak, że wartościowe teksty nie są tworzone by „karmić Google”, ale by zaciekawić, zatrzymać i skłonić do zakupu użytkownika.  Dzisiaj bez względu na to czy prowadzisz działania SEO, AdWords, SMM musisz działać kompleksowo – nie tylko sprawić, że użytkownik Twoją stronę odnajdzie, ale również przekonać go by na niej pozostał.

#6 Praktyka SEO: Nie pozyskuj niskiej jakości linków do strony

Kwestia pozyskiwania linków do strony to działanie, wokół, którego najczęściej pojawiają się wątpliwości.  Teoretycznie według wytycznych Google – SEO kończy się na działaniach optymalizacyjnych wokół witryny. Pozyskiwanie linków, nie jest już praktyką SEO zalecaną przez kalifornijskiego giganta.

Systemy wymiany i kupowanie linków to działania z czarnej listy SEO Google. Nie da się jednak pozycjonować strony bez zdobywania wartościowych linków. Doszliśmy do słowa klucz „wartościowych”. Co mamy na myśli pisząc wartościowe linki – to linki z tematycznych i dobrych stron, które niosą jakąś wartość.

Zapytasz zapewne jakie to są „złe linki”? To linki pozyskiwane ze słabej jakości SWL – systemów wymiany linków, strony z niepowiązanych tematycznie for i blogów, stron spamerskich, które są nisko w rankingu Google.

#7 Praktyka SEO: Nie buduj słabego zaplecza dla strony

Zaplecze SEO może być rozumiane na dwa sposoby. W szerszym podejściu zaplecze rozumiane jest, jako ogół odnośników prowadzących do strony. Natomiast w drugim podejściu są to konkretne strony budowane, aby wspierać naszą stronę www – i o tym jest ten punkt.

Tworzenie słabej jakości zaplecza, przepełnionego linkami i powieloną treścią to wciąż niestety spotykana praktyka SEO. Takie strony nie tylko nie wnoszą nic pozytywnego, ale jeszcze mogą Ci zaszkodzić i obniżyć Twoją pozycję.

#8 Praktyka SEO: Nie optymalizuj strony na przypadkowe słowa kluczowe

Zanim rozpoczniesz działania SEO, czyli optymalizacje swojej strony musisz zdecydować, jakie słowa kluczowe są dla Ciebie istotne, które wygenerują wartościowy ruch, zwiększą konwersję, sprzedaż, a ostatecznie ZYSKI.

Co się stanie, jeżeli nie przeprowadzisz niezbędnej analizy i wypozycjonujesz stronę na nieodpowiednie słowa kluczowe? Stracisz mnóstwo pieniędzy, a kliencki zamiast trafiać do Ciebie będą codziennie odwiedzać Twoją konkurencję.

Zajrzyj do naszego wcześniejszego artykułu, w którym dokładnie opisaliśmy temat słów kluczowych w marketingu.

 

Szukasz agencji, która pomoże Ci dotrzeć do nowych klientów i zwiększyć zyski?

Napisz, zadzwoń porozmawiajmy i sprawdź jak możemy Ci pomóc!

 

Comments are disabled.