Trening 20min

Klient:Nasz klient z powodzeniem realizuje autorski program treningów personalnych w oparciu o innowacyjną metodę treningów. Pierwszy trening próbny jest oferowany za darmo.
Problem:Niestety mimo doskonałych efektów uzyskiwanych przez trenujących, wyłącznie osobiste rekomendacje nie dawał wystarczającego wzrostu popularności oferowanej usługi.
Cel:Dotarcie do grupy docelowej z informacją dot. metody, dokonanie zapisu na pierwszy trening i w konsekwencji zwiększenie konwersji na sprzedaż usługi. W wyniku analizy grupy docelowej jako kanał pozyskania klientów wybrany został portal społecznościowy Facebook.

Jak w 5 tygodni pozyskaliśmy 287 klientów w branży treningów personalnych, osiągając … aż 400% zwrotu!?

Szczegółowe działania przeprowadzone w ramach kampanii:

  1.  Analiza profilu klienta i prowadzonych działań bezpłatnych oraz płatnych, rekomendacje dla klienta
  2.  Analiza grupy docelowej i wytypowanie grup docelowych do kampanii
  3.  Przygotowanie kreacji reklamy: teksty reklamowe oraz grafiki reklamowe
  4.  Ustawienie kampanii w narzędziu Facebook Ads
  5.  Optymalizacja kampanii na podstawie osiąganych wyników

Przygotowanie kampanii

Pierwszy etapem działań podjętych dla klienta było zapoznanie się z oferowaną usługą. Przesłaliśmy do klienta zestaw pytań, które pomogły nam dokładnie poznać specyfikę treningów oraz wyznaczyć grupę docelową.

Następnie stworzyliśmy kilka wersji przekazu marketingowego, haseł promujących oraz wersji graficznych dostosowanych do formatów reklam.

W kolejnym kroku opracowaliśmy zestawy reklam, tzn. na podstawie analizy wytypowaliśmy grupy odbiorców do testów oraz wyznaczyliśmy budżety na poszczególne zestawy.

 

W początkowej fazie uruchomiliśmy 50 konfiguracji reklamy, aby móc szczegółowo przetestować jak zareagują poszczególne grupy oraz kreacje reklamowe.

Optymalizacja kampanii

Pierwsze dwa tygodnie przyniósł pierwsze zapytania o usługę: 13 zapytań przez Facebooka. Dodatkowo, z informacji od klienta wiemy, że pojawiły się telefony oraz maile z pytaniami, których przed uruchomieniem kampanii klient nie otrzymywał.

W tym okresie mocno pracowaliśmy nad optymalizacją reklam, śledziliśmy jak radzą sobie poszczególne kampanie, zestawy oraz formy graficzne naszych reklam.

Nasza praca przy optymalizacji reklamy przyniosła zamierzony efekt i w trzecim tygodniu wygenerowaliśmy kolejne 17 zapytań osób zainteresowanych przyjściem na pierwszy trening – wzrost o 140% w porównaniu z tygodniem pierwszym.

Na podstawie wyników wyciągnęliśmy wnioski wyłączyliśmy najmniej efektywne zestawy i uruchomiliśmy kolejne zestawy reklam, relokując budżety. W czwartym tygodniu wygenerowaliśmy dla klienta kolejne 29 zapytań o ofertę treningów.

W piątym tygodniu wprowadziliśmy kolejne modyfikacje w naszej kampanii i wygenerowaliśmy 43 zapytania. Porównując pierwszy i piąty tydzień możemy powiedzieć, że optymalizacja kampanii pozwoliła na zwiększyć liczbę zapytań o 514%

W kolejnych tygodniach optymalizowaliśmy kampanię, aby utrzymać wypracowany efekt. Gdy wzrastały koszty w pojedynczych zestawach wprowadzaliśmy nowe

Wyniki są spowodowane wyłącznie pracą nad kampanią, bez zwiększania budżetu.

Efekty końcowe:

Łącznie pozyskaliśmy 287 potencjalnych klientów przez Facebooka oraz zwiększyliśmy liczbę maili oraz telefonów wysyłanych bezpośrednio do klienta.

Zwrot inwestycji (ROAS) z całościowego budżetu zainwestowanej na działania marketingowe z agencją I.AM to blisko 400%!

RozwińZwiń