Reklama na analizy

Klient:Agencja Marketingowa, która swoje działania realizuje w oparciu o szczegółowe analizy, dostarczając policzalne rezultaty. Agencja działa w oparciu o metodologię Kaizen.
Problem:Przekonanie właścicieli firm, że analizy marketingowe są podstawą skutecznie prowadzonych działań, pomagają oszczędzić czas i pieniądze.
Cel:Dotarcie do grupy docelowej z ofertą bezpłatnych analiz marketingowych, przedstawienie usługi, poziomu pracy agencji oraz w konsekwencji nawiązanie długofalowej współpracy.

Jak dzięki optymalizacji reklamy uzyskaliśmy 75 zapytań biznesowych dotyczących analiz marketingowych?

Przygotowanie kampanii

Pierwszym etapem naszej pracy było zapoznanie się z problemem oraz dobór najefektywniejszych działań marketingowych. Przeprowadziliśmy analizę i zdecydowaliśmy się przeprowadzić kampanię reklamową Facebook Ads, której celem było dotarcie do właścicieli firm i zaproponowanie darmowej analizy marketingowej.

W kolejnym etapie przygotowaliśmy kilka tekstów reklamowych oraz kreacji graficznych. Wersje różniły się między sobą: hasłem reklamowym, tłem grafiki lub rozmieszczeniem tekstu.

Następnie opracowaliśmy zestawy reklam, na podstawie analizy wytypowaliśmy grupy odbiorców do testów oraz wyznaczyliśmy budżety na poszczególne zestawy.

Na pierwszym etapie uruchomiliśmy 25 konfiguracji reklam.

 

Optymalizacja kampanii

W pierwszym tygodniu uzyskaliśmy 18 zgłoszeń firm zainteresowanych analizą marketingową. Zapoznaliśmy się z wynikami konkretnych kampanii, zestawów i wersji graficznych i wyciągnęliśmy wnioski.

Zoptymalizowaliśmy reklamę, zmieniliśmy rozlokowanie budżetu reklamowego oraz stworzyliśmy nowe wersje graficzne na podstawie wcześniejszych doświadczeń. Usprawnienia sprawiły, że w kolejnym tygodniu uzyskaliśmy 49 zapytań firm o analizy marketingowe.

Optymalizacja reklamy pozwoliła nam zwiększyć efektywność kampanii o 171%. Koszt pozyskania 69 zapytań wyniósł 349zł. 

RozwińZwiń