Marketing w Social Mediach – 7 rzeczy których nie ma 99% firm w Polsce


Social Media Marketing na dobre wpisał się w plan działań firm, które chcą jak najlepiej poznać swojego klienta, a także chcą aby klient poznał markę od jak najlepszej strony. O ile jeszcze jakiś czas temu Social Media kojarzyły się głównie z serwisem Facebook, to w przeciągu kilku ostatnich lat, trend ten uległ znacznej zmianie. Dzisiaj praktycznie każda platforma działająca na zasadzie skupiania wokół siebie określonej społeczności jest potencjalnym obszarem do działań marketingowych. Facebook wciąż wiedzie prym jeżeli chodzi o liczbę użytkowników, niemniej jednak inne serwisy społecznościowe oraz coraz to nowsze rozwiązania w samym Facebooku pozwalają tworzyć kreatywne kampanie, które precyzyjnie docierają do wybranej grupy docelowej.

Marketing w Social Mediach wymaga dostosowania kanału publikacji

Marketing społecznościowy pozornie jest banalnie prosty. Siadam, wymyślam post, ocieplam go grafiką i zrobione. Raz opublikuję coś na Instagramie, raz na Facebooku, czasami coś zaćwierkam na Twitterze. Podobno istnieją jeszcze inne serwisy społecznościowe, ale kto by sobie nimi zaprzątał głowę. Brak znajomości specyfiki poszczególnych serwisów społecznościowych i brak spójnej koncepcji komunikacji marki, może sprawić, że wszystkie nasze wysiłki pójdą na marne bo komunikat nie zostanie odpowiednio nadany i nie dotrze do Klienta, na którym nam zależy. Żeby prowadzić skuteczne działania marketingowe w mediach społecznościowych trzeba przede wszystkim zrozumieć zasady komunikacji, jakie panują w danej platformie społecznościowej, wiedzieć, gdzie przebywa nasza grupa docelowa i umieć rozmawiać z nią jej naturalnym językiem.

LinkedIn – społeczność zorientowana na rozwój kontaktów biznesowych

LinkedIn to miejsce skupiające ponad 400 milionów osób z różnych branż i krajów, które szukają usług i rozwiązań dla swoich biznesów. Serwis ten wielu osobom mylnie kojarzy się wyłącznie z miejscem poszukiwania nowej pracy. To portal, w którym dzięki umiejętnej komunikacji, jesteśmy w stanie zbudować niewiarygodną sieć kontaktów biznesowych, bezpośrednio dotrzeć do nowych klientów zarówno z kraju jak i zagranicy. Sprawnie prowadzony marketing społecznościowy w serwisie LinkedIn jest w stanie przyciągnąć do nas potencjalnych klientów i partnerów biznesowych. Dzięki niemu możemy zbudować swoją pozycję jako eksperta i lidera w branży, a także podjąć współpracę z najlepszymi specjalistami na rynku. To miejsce w sieci, które skupia osoby obejmujące różnorodne stanowiska (specjalistów, managerów, CEO, hr bussines partnerów, właścicieli). Odpowiednio wdrożona strategia marketingowa może przynieść niesamowity zwrot oraz otworzyć nowe drogi rozwoju naszego biznesu.

Twitter – zaćwierkaj światu co u ciebie słychać

Twitter to nie tylko doskonałe i jedno z najszybszych źródeł informacji, ale też platforma budowania wizerunku marek, osób publicznych oraz instytucji. Skutecznie prowadzone działania na Twitterze z zakresu social marketingu, oznaczają pozyskanie nowych klientów i cennych kontaktów biznesowych. Dzięki umiejętnemu konstruowaniu postów na Twitterze możesz zyskać przychylność swojej grupy docelowej i rozgłos, bowiem posty te są bardzo często udostępniane w innych kanałach komunikacji. To miejsce, które skupia celebrytów, ważne postacie światowej polityki, ekspertów z różnych dziedzin. Nie wolno zignorować jego potencjału.

Instagram – potęga obrazu

Ciekawe, czy decyzja przejęcia Instagrama przez Facebooka za niewiarygodną kwotę 1 mld dolarów była podyktowana przeczuciem, że pewna część użytkowników Fb „odpłynie” w stronę obrazu. Potęga # rośnie z każdym miesiącem. Co ciekawe, o ile nie przyjęły się specjalnie na Faebooku, są właśnie kwintesencją Instagrama. Dzięki umiejętnie dobranym hasztagom, interesującej grafice, wykorzystaniu potencjału funkcji relacji, możemy przenieść nasz social media marketing na zupełnie inny poziom komunikacji z klientem. „Rozmowa” za pośrednictwem obrazów to trudna do opanowania sztuka, ale przynosi wymierne korzyści w postaci gwałtownego wzrostu popularności i sympatii do naszej marki.

Przypnij swój produkt i patrz jak się sprzedaje

Skoro jesteśmy już przy obrazach i marketingu w social mediach, nie można nie wspomnieć o Pintereście. Niesłusznie ignorowany, posiada wielki potencjał sprzedażowy. Ten serwis to Mekka dla firm, które oferują produkty dla kobiet oraz matek. Użytkownicy Pinteresta to w 80% kobiety i w dużej części również matki. Użytkownicy Pinterestu uwielbiają sztukę i rękodzieło. Wg przeprowadzonych badań zachowani konsumenckich, osoby, które preferują ten serwis, lubią kupować rzeczy w oparciu o to, jakie piny na nim zobaczą. Domeną Pinteresta jest marketing wirusowy. Piny, które się spodobają są udostępniane, udostępniane, udostępniane, a ich żywotność w porównaniu z postami na Facebooku to nawet kilka miesięcy! Pinterest używany jest często do planowania. Urządzamy mieszkanie, organizujemy imprezę, bierzemy ślub, wyprawiamy dziecku niezapomniane urodziny, wydajemy przyjęcie i szukamy kulinarnych inspiracji… Wszystkiego poszukujemy wśród obrazów zebranych na Pintereście. Reklamy, które wyglądają jak pięknie zaprezentowane przedmioty nie są odbierane jako reklama!

Kanał YouTube – postaw na video

Prowadzenie własnego kanału YouTube poprzez tworzenie i regularne publikowanie filmów to nie lata sztuka. Zbudowanie społeczności w YouTube jest prawdziwym wyzwaniem, ale jeżeli zakończy się sukcesem zyskujemy wiernych fanów naszej marki, którzy będą śledzili c się u nas dzieje i udostępniali na swoich profilach w różnych kanałach Social Media. To jeden z najtrudniejszych sposobów na social media marketing, ale dający niesamowicie dużo satysfakcji, pozwalający na daleko idącą kreatywność, którą widzowie z pewnością docenią.  To kanał social media marketingu gdzie możemy uczyć Klientów jak używać produktów naszej marki, jak miło spędzać dzięki nim czas, filmy, które wzbudzają pozytywne emocje będą częściej udostępniane i osiągną sukces dzięki mechanizmom viralowym.

Plan działania na wypadek kryzysu

Social Media Marketing to ogrom możliwości promocji firmy, ale jednocześnie zagrożenie kryzysem, który może przyjść w najmniej oczekiwanym momencie bo zrobiliśmy jeden nierozważny krok. Na pewno niejednokrotnie słyszeliście o wpadkach, które przytrafiają się naprawę największym graczom. Społeczność w Social Mediach reaguje natychmiast i bywa bezlitosna. Dlatego zawsze warto opracować strategię szybkiego reagowania na wypadek kryzysu. Już pierwsze ostrzeżenia ze strony fanów, że coś jest nie tam powinny nas zaalarmować i zmobilizować do natychmiastowego działania. Lepiej zapobiegać niż leczyć. Profilaktyka jest dużo tańsza i mniej ryzykowna.

Comments are disabled.