LinkedIn umawianie spotkań biznesowych. - Agencja IAM

LinkedIn umawianie spotkań biznesowych.


LinkedIn od czego zacząć

LinkedIn to narzędzie, które daje firmie coraz więcej nowych możliwości. Otwiera przed nami drzwi do osób decyzyjnych, które w przyszłości mogą stać się naszymi klientami bądź partnerami biznesowymi. Aby móc wykorzystać to narzędzie w jak najlepszy sposób musimy zbudować odpowiednią sieć kontaktów.  Na początek najlepiej zacząć od tych, których znasz. Przeniesienie znajomości z tradycyjnych wizytówek LinkedIn daje możliwość przypomnienia się. Staje się też okazją do podtrzymania i ocieplenia kontaktu. Dzięki tym relacjom mamy możliwość uzyskania rekomendacji  istotnych dla każdego dbającego o wizerunek swojej firmy. Prowadząc swoje działania na LinkedIn często kierujemy się logiką, która mówi, że im większy krąg znajomości tym lepiej. Łatwo tu jednak ulec pokusie pójścia na łatwiznę, która może przynieść więcej szkód niż korzyści. Jeśli będziemy zapraszać wszystkich, których podpowie nam algorytm szybko może się okazać, że wielu z nich nie zaakceptuje naszej propozycji. Jeśli tak się stanie możemy ponieść konsekwencje, włącznie z zablokowaniem konta. Kluczowe staje się tu stworzenie klucza, na podstawie którego chcemy budować znajomości.

LinkedIn kontaktuj się z osobami kluczowymi

Na LinkedIn funkcjonuje bardzo dużo grup tematycznych i dyskusyjnych.  Jest to miejsce idealne do znalezienia osób, z którymi chcielibyśmy umówić się na spotkanie biznesowe. LI daje możliwość uczestniczenia nawet w 50 grupach jednocześnie.  Warto jednak działania ograniczyć do mniejszej liczby grup tak, żeby były one jak najbardziej efektywne. Uczestnictwo w grupach pozwoli na określenie osób aktywnie korzystających z platformy z którymi na pewno będzie nam się łatwiej skontaktować w celu umówienia spotkania. Nie należy też zapominać o możliwości jakie stwarza nam LinkedIn. Algorytm sam będzie podpowiadał nam osoby, które możemy znać. Warto korzystać z takich podpowiedzi. Należy też regularnie poświęcić chociaż chwilę, żeby dokładnie przejrzeć listę podpowiedzi. Przy nawiązywaniu kontaktu można oczywiście skorzystać z automatycznej prośby o nawiązanie kontaktu jednak trzeba zaznaczyć, że każdy lubi być traktowany indywidualnie. Dlatego warto poświęcić czas na napisanie indywidualnej wiadomości, która będzie zawierała w sobie informacje na temat powodu, dla którego się kontaktujemy.

LinkedIn umawianie spotkań

Dzięki nawiązaniu relacji w LinkedIn można umówić spotkanie biznesowe szybciej niż w tradycyjny sposób. Ta platforma daje możliwość dotarcia do ludzi, do których dotarcie offline byłoby bardzo trudne lub wręcz niemożliwe. Tu znajdziesz ogniwa, które pozwolą rozwinąć Ci skalę biznesu, kontakty otwierające nowe możliwości. W tym miejscu po raz kolejny LinkedIn postanowił wyjść naprzeciw potrzebom swoich użytkowników. Teraz możliwe jest umawianie spotkań biznesowych w trakcie rozmowy bez konieczności opuszczania platformy. Użytkownicy korzystający z aplikacji na urządzeniach z systemem IOS lub android, mają możliwość ustalania spotkań w tracie rozmowy z drugim użytkownikiem.

LinkedIn możliwości aplikacji w praktyce

W oknie rozmowy pojawiła się nowa funkcjonalność o nazwie “dostępność”. Dzięki niej w trakcie prowadzenia konwersacji zyskujemy możliwość oznaczenia terminów dostępnych spotkań. Aplikacja może także pobrać dane z kalendarza urządzenia, na którym pracuje. Aby skorzystać z tej opcji wystarczy użyć ikony kalendarza. Aplikacja automatycznie pobierze dane z terminarza w urządzeniu, na którym pracujemy. Dzięki temu nie jest już konieczne opuszczanie platformy w celu sprawdzenia, kiedy jesteśmy dostępni. Dodatkowo możliwe jest ustalenie lokalizacji spotkania. To kwestia bardzo istotna, ponieważ pozwala nam na optymalizowanie naszej aktywności związanej z przemieszczaniem się do miejsc spotkań. Aby określić miejsce spotkania wystarczy wybrać je na mapie. Rozwiązanie to stanowi ułatwienie i pozwala na dużą oszczędność czasu zwłaszcza dla osób często odbywających spotkania biznesowe. Największym atutem wprowadzonego rozwiązania jest łatwość z jaką można z niego korzystać. Każdy zna moment, w którym obie strony zaczynają wertować swoje terminarze, by ustalić dogodny czas spotkania.  A kiedy to już nastąpi, trzeba jeszcze znaleźć odpowiednie miejsce. Teraz w trakcie prowadzenia konwersacji jednocześnie widzimy dostępne terminy, a ustalenie miejsc sprowadza się do wybrania punktu na mapie. Dzięki temu możemy skoncentrować się na tym co kluczowe tzn. na samym temacie spotkania, omijając niewygody związane z jego umawianiem.

Social Media dla praktyków

Comments are disabled.