Lead generation dla inwestycji deweloperskich


Współczesne wykorzystywanie najnowszych osiągnięć technologii w marketingu sieciowym wymaga zadbania o sięgnięcie po najlepsze możliwe rozwiązania, które faktycznie przyczynią się do wzrostu zainteresowania naszą ofertą. Budowani bazy potencjalnych klientów jest również niezwykle istotne dla inwestycji deweloperskich. Jednym z najlepszych rozwiązań, jakie w tej sytuacji można wybrać, jest sięgnięcie po leady sprzedażowe. Dzięki czemu jest więc możliwe zwiększenie sprzedaży z inwestycji deweloperskich i dlaczego tak istotne są zapytania handlowe dla działu sprzedaży?

Dlaczego tak ważne są leady sprzedażowe?

Należy zacząć od tego, że lead sprzedażowy to określenie stosowane na firmę lub jednostkę, która złożyła konkretne zapytanie i jest potencjalnie zainteresowana prezentowaną ofertą. Tego typu leady pozyskiwane są zazwyczaj za sprawą formularzy internetowych, w których potencjalny klient zapisuje dane swoje/swojej firmy, w tym dane kontaktowe. Już na tym etapie warto zadbać o to, aby osoby, które zostawiają swoje dane, były potencjalnie zainteresowane przedstawianą im ofertą. Zadbanie o to opiera się na tzw. lead generation, czyli na procesie pozyskiwania danych kontaktowych. W tym celu warto sięgnąć po kampanię lead generation, gdyż pozwala ona na skuteczne pozyskanie osób, które realnie są zainteresowane usługami konkretnej firmy, w tamy przypadku firmy deweloperskiej. Ważne jest zadbanie o to, aby przed właściwą kampanią dokładnie ustalić, jakie informacje powinny być zawarte w formularzu. Tu trzeba uwzględnić wszystkie niezbędne dane związane z klientem. Jeśli odpowiednio zadba się o ten element, przygotowanie oferty sprzedażowej przyniesie lepsze efekty, a same zapytania handlowe będą bardzo wartościowe.

Zalety lead generation

Stosowanie lead generation zawiera w sobie wiele zalet, które sprawiają, że znacząco możemy poprawić jakość świadczonych usług. Przede wszystkim jednak umożliwia on wyraźne polepszenie relacji z potencjalnymi, a także i przyszłymi klientami. Ponadto rozbudowana zostaje baza potencjalnych klientów. Lead generation umożliwia więc nam uzyskanie niezwykle cennych informacji od osób, które realnie są zainteresowane naszą ofertą deweloperską. W ostatecznym rozrachunku to wszystko sprowadza się do znaczącego skrócenia czasu, jaki zachodzi podczas zamiany leadów na klientów. Oznacza to, że wyraźnie widoczna będzie wysoka wartość pozyskiwanych leadów, a to zaś znajdzie realne przełożenie w zyskach firmy.

Określanie grup docelowych

Jednym z najważniejszych etapów w pozyskiwaniu leadów jest określenie grupy docelowej. W tym celu koniecznie należy sprawdzić, jakie zainteresowania cechują odbiorców naszych usług, a także to, jakie cechy demograficzne wyraźnie będą charakteryzowały osoby, które faktycznie są potencjalnymi klientami usług. Podczas określania grup docelowych warto opracować tzw. persony marketingowe oraz warto określić odbiorców idealnych (buyer person) z perspektywy potrzeb i oferty, którą przedstawiasz. Dzięki temu możliwe jest najefektywniejsze docieranie do potencjalnych klientów, którzy w tym przypadku będą zainteresowani np. zakupem nowego mieszkania.

Jak można zbierać leady?

Skuteczne zbieranie leadów można uskutecznić poprzez przygotowanie dla potencjalnych klientów specjalnej oferty, która połączona będzie z wypełnieniem formularza. Mogą to być różnorodne rozwiązania np. zaproszenie na specjalnie przygotowany webinar lub oferta darmowego e-booka, którego zawartość wiązać się będzie z zapytaniem użytkownika. Ważne jest to, aby dodatkowy element zawierał się w specyfice tego, co oferujemy. W ofercie może być więc dostępny np. e-book poświęcony tematyce deweloperskiej, co dodatkowo sprawi, że klient będzie w tym widział chęć dodatkowego podzielenia się z nim cenną wiedzą.

Lead generation dla inwestycji deweloperskich

W przypadku inwestycji deweloperskich grupą docelową są między innymi osoby będące na etapie poszukiwania mieszkania bądź też zainteresowane kupnem domu. Inną, godną uwagi grupą docelową klientów z pewnością będą osoby dokonujące zakupów w celach inwestycyjnych. W każdym tego typu przypadku generowanie leadów dla branży deweloperskiej pozwoli na szybsze i skuteczniejsze zbudowanie pomostu pomiędzy Twoją firmą deweloperską a osobą wyraźnie zainteresowaną Twoją ofertą. Co za tym idzie, nastąpi swoista komercjalizacja inwestycji deweloperskiej.

Pozyskiwanie leadów oraz robienie tego w prawidłowy sposób, umożliwi nam na pozyskiwane klientów stosunkowo niewielkim kosztem. Umiejętne zorganizowanie procesu lead generation, to wykorzystanie środków marketingu internetowego do identyfikacji potencjalnych klientów już na etapie wstępnego poszukiwania przez nich ofert deweloperskich. Zdobyte w ten sposób „leady” będą bardzo cennym źródłem do dalszych procesów sprzedażowo-marketingowych.

Comments are disabled.