Jak zrobić pierwsze dobre wrażenie w Internecie?


Wizyta na stronie internetowej nie różni się niczym od pierwszej randki, rozmowy o pracę, czy innego ważnego spotkania. We wszystkich przypadkach sukces zależy od tego, czy udało się zrobić dobre pierwsze wrażenie. To niezwykle istotna kwestia kontaktów międzyludzkich – zarówno tych bezpośrednich, jak i tych za pośrednictwem Internetu. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci wpłynąć na pozytywny odbiór przez klientów.  

1. Zadbaj o wygląd strony

Jak Cię widzą, tak Cię piszą – z tego przysłowia łatwo można się domyślić, że na dobre pierwsze wrażenie głównie ma wpływ wygląd. Ogólna estetyka strony jest więc decydującą rzeczą, która będzie rzutować na zachowanie klientów oraz na ich emocje. Użytkownicy chętniej zostaną na schludnej, dobrze zaprojektowanej stronie, po której łatwo mogą się poruszać.

 2. Bądź wiarygodny

Strona internetowa to jeden z pierwszych kanałów komunikacji między Tobą a klientem. Brak danych kontaktowych, czy źle skonstruowana nawigacja – to wszystko wpływa na odbiór firmy. Najlepiej aby na stronie znajdowały się takie informacje jak: numer telefonu, adres e-mail, imię i nazwisko właściciela, a także numer NIP i REGON firmy. To podnosi wiarygodność i umożliwia pozyskanie kolejnych klientów.

Czy wiesz, że…

według badań, aż 43% użytkowników opuszcza serwisy, które nie mówią jasno, czym zajmuje się firma.

3. Mów prostym językiem

Działanie na siłę, wygląda sztucznie i nie wpływa na pozytywny odbiór, dlatego w relacjach z klientami warto postawić na naturalność. Jeżeli chcesz zrobić dobre pierwsze wrażenie, mów na swojej stronie prostym językiem – językiem osób, do których się zwracasz. W ten sposób skracasz dystans pomiędzy Tobą, a klientami.

4. Pomóż klientom się z Tobą skontaktować

Twoja strona internetowa pracuje 24/7. Potencjalni klienci odwiedzają ją o różnych porach dnia również, kiedy Ciebie nie ma w biurze. Co możesz zrobić, żeby ich nie stracić, tylko dlatego, że nie możesz w danej chwili odebrać telefonu? Zachęć do pozostawienia numeru lub adresu e-mail, żebyś mógł skontaktować się z osobami, które odwiedziły Twoją stronę www.

 5. Daj coś na zachętę

Darmowe – to hasło, które włącza żarówkę w głowie niejednej osoby. Skoro nie trzeba za coś płacić, to dlaczego z tego nie skorzystać? Zaproponuj swoim klientom zniżkę na pierwsze zakupy lub podaruj próbki swoich produktów. Tego typu zabiegi nie tylko pozytywnie wpłyną na odbiór Twojej firmy, ale także zmobilizują ludzi do skorzystania z jej usług.

 6. Zapraszaj na swój kanał w social mediach

Posiadanie przycisków lub widżetów, które umożliwią twoim użytkownikom śledzenie cię na portalach społecznościowych, jest niezbędne! Na Facebooku, Instagramie oraz Twitterze znajduje się większość Twoich potencjalnych klientów. Spraw, aby Twoja strona internetowa była “społecznościowo” przyjazna.

7. Pomóż się znaleźć

Dodaj na swoja stronę internetową mapę! Dzięki temu narzędziu klienci nie tylko sprawdzą dokładną lokalizację Twojej firmy, ale także zobaczą za pomocą “street view”, jak wygląda okolica. Ponadto będą mogli wyznaczyć sobie najszybszą trasę, żeby do Ciebie dotrzeć.

To nie wszystkie elementy, które powinna zawierać dobra strona internetowa. Jednak gdy skorzystasz z powyższych pięciu wskazówek i wprowadzisz je na swoją witrynę, zrobisz dobre pierwsze wrażenie na swoich odbiorcach.

dobre wrażenie w internecie infografika

Marketing dla praktykówPodstawy MarketinguPodstawy Social MediaPodstawy WWWSocial Media dla praktykówWWW dla praktyków

social mediawww

Comments are disabled.