Jak uzyskaliśmy dla naszego klienta 1859 zapytań o trening personalne?


CASE STUDY WSPÓŁPRACY Z KLIENTAMI IAM: Jak uzyskaliśmy dla naszego klienta 1756 zapytań o trening personalne?

KLIENT: Nasz klient z powodzeniem realizuje autorski program treningów personalnych w oparciu o innowacyjną metodę treningów. Pierwszy trening próbny jest oferowany za darmo.

PROBLEM: Niestety mimo doskonałych efektów uzyskiwanych przez trenujących, wyłącznie osobiste rekomendacje nie dawały wystarczającego wzrostu popularności oferowanej usługi.

CEL: Dotarcie do grupy docelowej z informacją dot. metody, dokonanie zapisu na pierwszy trening i w konsekwencji zwiększenie konwersji na sprzedaż usługi.

W wyniku analizy grupy docelowej jako kanał pozyskania klientów wybrany został portal społecznościowy Facebook.

Szczegółowe działania przeprowadzone w ramach kampanii:

  1. Analiza profilu klienta i prowadzonych działań bezpłatnych oraz płatnych, rekomendacje dla klienta
  2. Analiza grupy docelowej i wytypowanie grup docelowych do kampanii
  3. Przygotowanie kreacji reklamy: teksty reklamowe oraz grafiki reklamowe
  4. Ustawienie kampanii w narzędziu Facebook Ads
  5. Optymalizacja kampanii na podstawie osiąganych wyników

Przygotowanie kampanii

Pierwszy etapem działań podjętych dla klienta było zapoznanie się z oferowaną usługą. Przesłaliśmy do klienta zestaw pytań, które pomogły nam dokładnie poznać specyfikę treningów oraz wyznaczyć grupę docelową.

Następnie stworzyliśmy kilka wersji przekazu marketingowego, haseł promujących oraz wersji graficznych dostosowanych do formatów reklam.

W kolejnym kroku opracowaliśmy zestawy reklam, tzn. na podstawie analizy wytypowaliśmy grupy odbiorców do testów oraz wyznaczyliśmy budżety na poszczególne zestawy.

W początkowej fazie uruchomiliśmy 50 konfiguracji reklamy, aby móc szczegółowo przetestować jak zareagują poszczególne grupy oraz kreacje reklamowe.

Optymalizacja kampanii

Pierwsze dwa tygodnie przyniosły pierwsze zapytania o usługę: 13 zapytań przez Facebooka. Dodatkowo, z informacji od klienta wiemy, że pojawiły się telefony oraz maile z pytaniami, których przed uruchomieniem kampanii klient nie otrzymywał.

W tym okresie mocno pracowaliśmy nad optymalizacją reklam, śledziliśmy jak radzą sobie poszczególne kampanie, zestawy oraz formy graficzne naszych reklam.

Nasza praca przy optymalizacji reklamy przyniosła zamierzony efekt i w trzecim tygodniu wygenerowaliśmy kolejne 17 zapytań osób zainteresowanych przyjściem na pierwszy trening – wzrost o 140% w porównaniu z tygodniem pierwszym.

Na podstawie wyników wyciągnęliśmy wnioski wyłączyliśmy najmniej efektywne zestawy i uruchomiliśmy kolejne zestawy reklam, relokując budżety. W czwartym tygodniu wygenerowaliśmy dla klienta kolejne 29 zapytań o ofertę treningów.

W piątym tygodniu wprowadziliśmy kolejne modyfikacje w naszej kampanii i wygenerowaliśmy 43 zapytania. Porównując pierwszy i piąty tydzień możemy powiedzieć, że optymalizacja kampanii pozwoliła na zwiększyć liczbę zapytań o 514%.

Po 5 tygodniach prowadzenia kampanii nauczyliśmy się jak reagują grupy, jaki przekaz jest dla ich interesujący. Jednak nie przestawaliśmy testować i optymalizować.  Wprowadzaliśmy nowe przekazy i nowe grupy odbiorców.

Efekty końcowe

Przez rok pracy dla klienta przetestowaliśmy 195 konfiguracji reklamy i osiągnęliśmy 1859 zapytań o trening personalne bezpośrednio z Facebooka.

Zwiększyliśmy również liczbę telefonów oraz maili wysyłanych bezpośrednio do klienta.

 

Chcesz uzyskiwać takie wyniki w swojej branży – zadzwoń 886 888 704

 

Uwaga promocja do 30.07.2019roku

Bezpłatnie przeanalizujemy obecnie prowadzone działania i przygotujemy dla Ciebie strategię.

 

O naszej pracy

“W pełni profesjonalna firma naprawdę godna polecenia – reprezentują podejście do klienta, które jest bardzo rzadko spotykane na rynku. Przed rozpoczęciem kampanii został ze mną przeprowadzony bardzo szczegółowy wywiad odnośnie mojego biznesu oraz oczekiwań względem działań marketingowych co sprawiło, że potem wszystkie działania były prawdziwie „szyte na miarę”. Kolejnym pozytywnym zaskoczeniem okazały się cotygodniowe, bardzo szczegółowe raporty z prowadzonych działań wraz z proponowanymi zmianami w konkretnych działaniach. Takie podejście firmy IAM przełożyło się na znaczący wzrost klientów zainteresowanych moją ofertą, a ze mnie uczyniło ich stałego klienta. Krótko mówiąc- serdecznie polecam wszystkim przedsiębiorcom, którzy chcą dotrzeć do szerszego grona klientów dzięki profesjonalnie przeprowadzonym usługom marketingowym.

Maciej Stachaczyk – Trening 20 minut ”

 

Comments are disabled.