Google Ads – must have obecności marki w sieci


Widoczność w sieci to obecnie podstawa istnienia wielu biznesów. W czasach, w których z Internetu jako medium, korzysta już niemal 4,7 miliarda ludzi na całym świecie, pozbawienie się możliwości zaistnienia tam, w jakiejkolwiek z dostępnych form, uznawane jest za sabotaż. Skorzystanie zatem z dobrodziejstw reklamowych rozwiązań oferowanych przez Google, postrzegane jest jako jeden z koniecznych obszarów zadbania o możliwość dotarcia do oferty danego podmiotu przez określonych nabywców. Google Ads to aktualnie must have obecności marki w sieci, również marki i oferty dewelopera.

W ramach marketingu w wyszukiwarkach internetowych (SEM – search engine marketing) obok pozycjonowania (SEO – search engine optimization) niezwykle ważną rolę dla poszczególnych marek pełnią również płatne formy reklamowe. Jednym z najbardziej skutecznych i popularnych rozwiązań w tym obszarze są wszelkie rodzaje aktywności promocyjnej, dostępnej w systemie reklamowym Google. Czym dokładnie jest Google Ads? Jakie są jego przewagi nad innymi rozwiązaniami i jak z jego dobrodziejstw powinni korzystać deweloperzy?

Co to jest Google Ads?

To program reklamowy Google, umożliwiający tworzenie reklam online w sieci Google, by ułatwić dotarcie do odbiorców zainteresowanych produktami czy usługami oferowanymi przez firmy. Zasada działania Google Ads oparta jest na formule pay-per-click (PPC), czyli korzystający z reklam płaci za każdym razem, gdy użytkownik kliknie przygotowaną przez niego reklamę. Ważnym aspektem, który zachęca do korzystania przez wielu przedsiębiorców z tego właśnie narzędzia jest jego ogromna elastyczność, zarówno w zakresie wielkości budżetów, targetowania (ustawiania grupy odbiorców, do których kierowana jest reklama) czy też mnogość oferowanych form promocji.

Dlaczego warto korzystać z Google Ads?

Bo ma ogromne zasięgi

Dziś Google to marka sama w sobie, wręcz czasownik, określający czynność związaną z poszukiwaniem odpowiedzi. Dzieje się tak dlatego, że gdy współczesny człowiek korzystający z Internetu ma pytanie, które wymaga odpowiedzi, jego pierwszym „przystankiem” na drodze do jej odnalezienia jest zwykle Google. Wyszukiwarka obsługuje ponad 2 biliony wyszukiwań rocznie. To ponad 5 miliardów wyszukiwań dziennie, co pokazuje jak duża liczba mieszkańców globu korzysta z tej najbardziej popularnej na świecie wyszukiwarki i jak ogromne ma ona zasięgi, oraz jak duże możliwości daje reklamodawcom. Wśród pojawiających się w każdej sekundzie zapytań znaleźć się mogą również te dotyczące informacji o możliwości nabycia nieruchomości w danym mieście czy okolicy, czyli także obszaru działania deweloperów.

Bo da się ją precyzyjnie targetować

Google to miejsce dla każdej firmy i każdego potencjalnego klienta, na każdym etapie jego zakupowej podróży. W zależności od ustawień kampanii możliwe jest dotarcie z komunikatem do potencjalnego, precyzyjnie określonego pod wieloma względami klienta, dokładnie w tym momencie, w którym potrzebuje on konkretnej odpowiedzi. Wykorzystanie ogólnych słów kluczowych spowoduje wyświetlenie reklamy na wcześniejszych etapach procesu badania produktu i umożliwi poszukującemu wypełnienie górnej części ścieżki zakupowej np. poprzez przekierowanie na lading page, gdzie może dokonać on określonych działań lub poprzez wykorzystanie retargetingu (oprogramowania umożliwiającego ponowne sprowadzenie użytkownika do określonej witryny, by dokonał oczekiwanej konwersji).

Możliwe jest również wykorzystanie bardziej precyzyjnych haseł zawierających wiele doprecyzowań tzw. długie ogony (long tails), które nie dość, że są generalnie tańsze, to jeszcze przyciągają uwagę osób, które szukają dokładnie tego, co firma jest w stanie im zaoferować. W większości przypadków ludzie, którzy wyszukują długie, konkretne ciągi słów kluczowych, mają znacznie większe intencje zakupowe, i to właśnie one sprawiają, że ​​osoby, do których dociera się z taką reklamą, są tak bardzo cenne.

Bo da się zachować pełną kontrolę nad realizowanymi kampaniami

Dzięki odpowiedniej budowanie panelu oraz oprogramowaniu do kupowania reklam w sieci, zarządzanie kampaniami jest łatwe, sprawne i możliwe do prowadzenia nawet przez jedną, dobrze przeszkoloną osobę. Może ona bowiem ustawiać i kończyć kampanie w dowolnym momencie, optymalizować je, zgodnie ze zmieniającymi się warunkami, docierać do właściwych osób za odpowiednią cenę i robić to wszystko w czasie rzeczywistym. Nie da się jednak ukryć, że sprawne prowadzenie kampanii wymaga odpowiedniej wiedzy, doświadczenia i stałego śledzenia zmian wprowadzanych przez Google w obszarze Google Ads.

Bo da się prowadzić skuteczne kampanie nawet przy niewielkim budżecie

Wybrane kliknięcia mogą kosztować niektóre firmy setki, a nawet tysiące dolarów, jednak większość słów kluczowych jest znacznie tańsza. Dodatkowo zaletą Google Ads jest możliwość ograniczenia budżetu dziennego, maksymalnych stawek i nie tylko, co daje pewność, że nawet bez braku stałego monitoringu, nigdy nie wyda się więcej, niż się chce.

Bo da się łatwo zobaczyć i zrozumieć wyniki

Google dzięki bardzo przemyślanej budowie pulpitów analitycznych sprawia, że ​​wszystkie informacje, dotyczące poszczególnych kampanii oraz całej aktywności reklamodawcy, są zaprezentowane w prosty i łatwy do zrozumienia sposób. Możliwe jest uzyskiwanie podstawowych informacji, takich jak kliknięcia, wyświetlenia, budżet słów kluczowych itp., lub bardziej szczegółowych, dzięki integracji z Google Analytics, co dodatkowo pozwala dokładnie zobaczyć, jak użytkownicy zachowują się w danej witrynie — łącznie z tym, co kliknęli, dokąd przeszli dalej i jak długo tam zostali.

Jak z Google Ads powinni korzystać deweloperzy oferujący różne rodzaje nieruchomości?

Deweloperzy mogą skorzystać z szerokiego wachlarza działań promocyjnych oferowanych przez sieć reklamową Google, i to na wiele sposób. W zależności od celu jaki chcą osiągnąć, mogą skorzystać z tekstowych lub graficznych form reklamy w sieci wyszukiwania – zarówno z kampanii Search (w samych wynikach wyszukiwania), kampanii PLA (Product Listing Ads), kampanii Display (banerowa, w sieci reklamowej (GDN – Google Display Networ)), czy też kampanii remarketingowych, a także z reklamy na YouTube (wideo). W przypadku bowiem aktywności biznesowej firm oferujących nieruchomości, możliwości wykorzystania poszczególnych oferowanych formatów, nie są niczym ograniczone. Ważne tylko by dobrze dobrać je do celu, jaki chce się osiągnąć, gdyż ten determinuje budowę kampanii, jej grupę docelową oraz budżet, jaki należałoby przeznaczyć, by była ona jak najbardziej efektywna.

Każdy deweloper myślący poważnie o promocji swojej oferty, zadający sobie pytanie „Dlaczego warto korzystać z Google Ads?” powinien raczej zapytać „Dlaczego nie?”, skoro tak wiele elementów przemawia za tym, że jest to skuteczna forma, dająca wiele korzyści, nie tylko w obszarze zwiększania sprzedaży, ale również budująca rozpoznawalność i wizerunek. Sieć Google ma do zaoferowania coś dla firm każdej wielkości, z różnymi budżetami i różnymi celami reklamowymi. Daje bowiem dostęp do różnych grup docelowych — z których większość korzystała z Google przynajmniej raz w życiu, by znaleźć rozwiązanie swojego problemu lub odszukać dokładnie to czego potrzebuje. W morzu pozornie niekończących się wyszukiwani, również deweloperzy powinni zanurzyć się i zobaczyć, co mogą zyskać, dzięki reklamom Google i ile przychodów wygenerować?

Comments are disabled.