Facebook Ads potężne narzędzie reklamowe – jak wykorzystać jego potencjał by zwiększyć zyski firmy?

reklamy Facebook Ads

Tysiące przygotowanych kampanii reklamowych na Facebook’u  dla naszych klientów pokazały, że nie każdy rozumie jak działa reklama tego typu reklama. Nierzadko zdarza się, że oczywiste dla specjalistów ds. Social Media kwestie, mogą być zupełnie inaczej rozumiane przez klientów. 

Reklama Facebook Ads nie jest lekarstwem na wszystko, jednak przy wielu branżach stanowi potężne narzędzie pozyskiwania wartościowych leadów i generowania sprzedaży. Aby tak się stało musi zostać  odpowiednio przygotowana i wdrożona. Implementację Facebook Ads do strategii marketingowej powinna poprzedzić wstępna analiza marketingowa. 

Skuteczność narzędzia zależy bowiem od odbiorcy, działalności i konkretnej sytuacji. Nie wystarczy zastosować sprawdzonej przy innej branży techniki i liczyć na porównywalne efekty. Istotne jest zrozumienie potrzeb naszego odbiorcy – czego oczekuje, czego się spodziewa, co musi wiedzieć, aby zdecydować się na kontakt, zakup. 

Wszystko zaczyna się od ustalenia celu reklamowego

Zanim utworzysz reklamę, najpierw dobrze zastanów się nad celami biznesowymi. Ważne jest, by wiedzieć, co się chce osiągnąć i wybrać właściwy cel w narzędziu. Facebook dzieli cele  reklamowe na trzy kategorie. Każda z nich ma za zadanie osiągnąć coś innego.

Świadomość

To kategoria, którą warto wybrać, gdy zależy nam na zbudowaniu rozpoznawalności marki, produktu lub usługi. Decydując się na tę grupę celów, fb wyświetli naszą reklamę jak największej grupie osób (zasięg) lub grupie osób, które z największym prawdopodobieństwem zwrócą na nią uwagę (rozpoznawalność). 

To bardzo dobry wybór na początek. Zadaniem jest wzbudzenie zainteresowania tym, co masz do zaoferowania jako firma w internecie. 

Działania

Grupa działanie będzie odpowiednim wyborem, jeżeli Twoim celem jest angażowanie odbiorców i utrzymanie z nimi kontaktu oraz więzi.

Warto postawić na ten typ reklamy wtedy, gdy chcemy dotrzeć do osób, zainteresowanych tym, co oferujemy. Użytkownicy Facebooka, do których będziesz kierować tę reklamę, z największym prawdopodobieństwem wykonają czynność, na której Ci zależy. 

Jednym z często wykorzystywanych przez reklamodawców celów w tej grupie jest ruch. Jego zastosowania pozwala utworzyć kampanię zachęcającą ludzi do odwiedzenia witryny.

Kolejny cel pozyskiwanie kontaktów pozwoli przygotować formularz kontaktowy i pozyskiwać numery telefonów lub e-maile. 

Cel wiadomości wykorzystamy natomiast, aby zachęcić do przesyłania wiadomości przez Messenger. 

Konwersja

Ostatnią kategorię celów wybieramy, gdy chcemy, aby jak najwięcej osób dokonało zakupu w sklepie online, wypełniło formularz na stronie lub wykonało inne działanie na zewnątrz Facebooka. 

3 Powody, dlaczego warto reklamować się na Facebooku 

#1 Twój klienci są na Facebooku 

Czy wiesz, że liczba użytkowników odwiedzających co miesiąc ten portal społecznościowy to obecnie blisko 2,4 miliarda na całym świecie. Facebook sprawdzamy przy każdej wolnej chwili – na przystanku, autobusie, kolejce u lekarza. 

#2 Zaawansowane możliwości targetowania 

Narzędzia reklamowe Facebooka pozwalają nam bardzo precyzyjnie dobierać grupy odbiorców. Wiek, płeć, język, czy lokalizacja to tylko wierzchołek możliwości. Instalując pixel Facebooka na swojej witrynie, możesz ponownie zaprezentować ofertę osobom, które już na niej były. 

Funkcja podobnych grup odbiorców lookalike pozwala natomiast stworzyć grupy osób podobnych, do tych które już są Twoimi klientami. 

#3 Szybkie i mierzalne efekty 

Uruchomienie kampanii na Facebooku wymaga skonfigurowania konta reklamowego, przeanalizowania grup odbiorców, wybrania celu oraz przygotowania kampanii reklamowych. Pierwsze efekty możemy natomiast zauważyć już kilka godzin po włączeniu reklam. 

Atutem kampanii na Facebooku są również szczegółowe dane dotyczące uzyskiwanych efektów. Analizując wyniki dostępne w menedżerze reklam, dokładnie wiesz ile zapłaciłeś za przejścia na stronę www, dodanie produktu do koszyka czy wypełnienie formularza. 

5 praktycznych porad dotyczących tworzenia reklam na Facebooku 

1. Twórz reklamy w menedżerze reklam

Wiele osób reklamy na Facebooku kojarzy z przyciskiem „promuj post” ta opcja nie pozwala wykorzystać potencjału narzędzia i często generuje wyższe koszty. Zawsze używaj „Menedżera reklam” (https://business.facebook.com/adsmanager). Narzędzie jest dość skomplikowane, szczególnie na początku, ale daje pełną swobodę w personalizacji reklamy oraz optymalizacji wyników. 

2. Odpowiednio dobieraj zainteresowania przy tworzeniu reklam 

Część zainteresowań, które podpowiada narzędzie jest bardzo ogólna.  

Facebook dość łatwo przypisuje nam takie zainteresowania jak np. odzież, czy kosmetyki. Dlatego szukaj mniej oczywistych połączeń.  

Kierując reklamę do właścicieli firm poszukaj np. nazw programów, które wykorzystują przy prowadzeniu działalności lub nazw popularnych czasopism biznesowych. 

3. Pamiętaj o różnicy między funkcjami ”lub”, “zawęź” i “wyklucz”

Choć jest to napisane, to wiele osób zapomina, że domyślnym spójnikiem między zainteresowaniami jest “lub”. Oznacza to, że jeśli wpiszesz w jednym zestawie w zainteresowaniach: „kosmetyki” i „spa” to nie dotrzesz do osób, które interesują się dwiema rzeczami jednocześnie. Dotrzesz do osób, które interesują się kosmetykami lub spa. 

W celu stworzenia grupy osób, która interesuje się kosmetykami i jednocześnie spa musisz skorzystać z przycisku „Zawęź grupę odbiorców”. 

Jeśli natomiast chciałbyś dotrzeć do osób, które interesują się kosmetykami i spa, ale nie pracują jako kosmetolodzy możesz skorzystać z przycisku „Wyklucz” użytkowników i poszukać stanowisk pracy lub kierunków studiów, które by to sugerowały. 

4. Wykorzystaj remarketing i grupy podobnych odbiorców 

Kieruj reklamę do osób, które już trafiły na Twoją stronę www, ale nie zdecydowały się dokonać zakupu. Przypomnij im swoją ofertę. 

Facebook pozwala na podstawie każdej grupy niestandardowej – na przykład osób, które odwiedziły Twoją – stworzyć grupę do niej podobną. Wykorzystaj tą możliwość. Jeśli ta grupa jest szeroka zawęź ją dodatkowo stosując kryterium wieku lub zainteresowań.

5. Testuj kreacje reklam 

W przypadku kampanii na Facebooku nie jest tak, że wystarczy dobrać właściwą grupę docelową, a reszta zrobi się sama. 

Możesz stworzyć bardzo dobre grupy reklamowe, ale jeśli twój przekaz nie będzie dla nich atrakcyjny nie klikną reklamy i nie zrealizują celu, na którym Ci zależy. 

Dzisiaj, gdy z każdej strony docierają do nas bodźce mamy zaledwie kilka sekund, by przyciągnąć uwagę klienta. 

Optymalizacja reklam polega nie tylko na dopracowaniu grup odbiorców, ale na wprowadzaniu lepszych wersji graficznych i tekstowych. 

Facebook Ads infografika

Sprawdź jak możemy Ci pomóc>>


Comments are disabled.