Facebook

Działania w social media – myślisz Facebook i częściowo masz racje bo to platforma o największym zasięgu na świecie.

Zapytasz: Mam firmę czy inwestować w obecność na Facebooku?

Odpowiemy to zależy…

Prowadzenie
profilu na FB

Obecność w poszczególnych kanałach komunikacji powinna wynikać, nie z chęci obecności w danym medium, a z przyjętej strategii marketingowej.

Niemniej jeśli obecność firmy na FB wpisuje się w tą strategie prowadzone w ramach tego medium aktywności mogą przynieść firmie wiele korzyści. Kluczem jest właściwe zdefiniowanie celu działań, grupy docelowej i właściwym przygotowaniu planu działania. Te elementy umożliwiają dotarcie do konkretnych, sprecyzowanych grup potencjalnych klientów.

Prowadzenie fanpage

_

Prowadzenie firmowego profilu to stały kontakt ze społecznością zgromadzoną wokół marki – fanami. Istotna jest aktywność i regularność. Działania na profilu zależą od danej branży i powinny być powiązane bezpośrednio z ”życiem” firmy tak, aby w naturalny sposób informować o sukcesach i wydarzeniach. Ważne są autentyczne zdjęcia czy dedykowane grafiki pokazujące jak firma funkcjonuje w rzeczywistości. Taka komunikacja w naturalny sposób zbliża klienta do marki.
Social media pozwalają obserwować reakcje użytkowników i szybko reagować na ich potrzeby czy obawy. Odpowiednie treści publikowane na profilu pomagają wzbudzić wśród użytkowników zaangażowanie oraz przywiązanie do marki. Kanał też umożliwia bezpośrednią komunikacja marki z klientem, również w sytuacjach trudnych – dlatego stały monitoring i udzielanie odpowiedzi na pytania, często niezależnie od dnia, czy godziny to również cecha tego medium.

Kampanie płatne (PPC) Facebook Ads

_

Profesjonalnie prowadzone kampanie w narzędziu reklamowym Facebooka umożliwiają dotarcie do szerokiego grona odbiorców jednak istotne jest właściwe targetowanie i dobór kampanii. Możliwe jest określenie wielu parametrów grupy docelowej, jednak najlepsze wyniki daje testowanie wielu mniejszych grup i z wykorzystaniem wielu formatów reklamowych. Jak robić to dobrze? Przede wszystkim jasno określić cel, na następnie optymalizować działania teksty formaty reklam w taki sposób by koszt realizacje tego celu był możliwe jak najniższy. Jak możemy definiować cel? Może to być pozyskiwanie komentarzy czy lików pod postami, działania zasięgowe, działania wizerunkowe, promocja wydarzenia, ale również wypełnienie formularza, czy kontakt przez Messenger itd.

Z Facebooka do sprzedaży

_

Dla każdej branży, a nawet firmy potrzeba wypracować odpowiedni zestaw celów i działań, aby osiągać najlepsze rezultaty. Czyli ciągła optymalizacja kampanii. Kampanie Facebook Ads  świetnie współgrają z innym działaniami reklamowymi. Pomagają edukować klientów w lejku sprzedażowym gdzie pozyskiwanie leadów czy transakcje odbywają się już poza Facebookiem np. na stronach www. Bardzo dobrze działają kampanie remarketingowe umożliwiające ponowne  dotarcie do klientów, którzy już wczesnej zapoznali się z firmą. Facebook to potężne narzędzie, które należy odpowiednio połączyć z lejkiem sprzedażowym firmy.

Jakie wskaźniki mierzymy (KPI)

_

W zależności od tego jaki cel wybieramy, to inny wskaźnik mierzymy (KPI)

  • Przy reklamie zasięgowej – będzie to ilość osób do których dotrzemy z przekazem
  • Przy reklamie wizerunkowej – do zasięgu dołożymy również częstotliwość kontaktu z reklamą
  • Przy reklamie na przesłanie formularza lub wiadomość – ilość przesłanych formularzy/wiadomości
  • Przy ruchu – ilość przejść na stronę + koszt za przejście
  • Przy konwersji – koszt realizacji celu np. koszt za dodanie produktu do koszyka
  • Wyświetlenia filmu – koszt za wyświetlenie, ile osób obejrzało np. min 25%, 50%, 75%  twojego filmu

Dla naszych klientów prowadzimy profesjonalnie działania na Facebooku. Oferujemy efektywne włączenie lub prowadzenie tego kanału wśród działań reklamowych Twojej firmy. Kluczem nasze skuteczności jest analityka, o czym przekonasz się w regularnych raportach.

Chcesz wiedzieć czy Facebook to narzędzie dla Ciebie? Napisz do nas!

contact