Dziewięć grzechów strony firmowej


Firmowa strona www to nie tylko wizytówka firmy, ale również narzędzie, które ma spełniać określony cel biznesowy. Inaczej będzie zbudowana strona, która ma mieć charakter wyłącznie informacyjny, inaczej sklep internetowy, którego nadrzędnym celem jest promocja i sprzedaż produktu, a jeszcze inaczej blog. Bez względu na to jaki rodzaj strony projektujemy, istnieje kilka uniwersalnych zasad, którymi należy się kierować i o wiele więcej błędów, które są często popełniane w trakcie budowy strony www.


1. Trudny do zapamiętania adres
Mogłoby się wydawać, że w dobie Google i wyszukiwania po słowach kluczowych, adres domeny nie ma znaczenia. Jeżeli tak, to zastąpcie go na materiałach promocyjnych słowami kluczowymi, po których można trafić na Waszą stronę. Nie, bo istnieje ryzyko, że Klient pójdzie do konurencji? Otóż to. Im łatwiejszy do zapamiętania adres www, tym większe prawdopodobieństwo, że osoby, które już kiedyś u Was były i im się podobało, zakodują sobie nazwę w pamięci i wejdą na stronę jeżeli nie bezpośrednio to z poziomu. Nazwy domeny, które są proste i nawiązujące do działalność lub branży lepiej przyciągają również nowych klientów.

2. Brak loga firmowego
Lewy, górny róg serwisu to miejsce gdzie Wasze logo bezwzględnie musi się znaleźć. Jeżeli jeszcze go nie posiadacie to to jest moment kiedy należy zabrać się za jego profesjonalne zaprojektowanie. Logo jest podstawowym elementem witryny i bezwzględnie musi na niej zagościć na stałe. Dobrze zaprojektowany logotyp będzie pracował na pozytywny i profesjonalny wizerunek Waszej firmy w sieci i poza nią oraz znacznie ułatwi nawigację. Z każdego poziomu strony www, po kliknięciu powinien przekierować użytkownika serwisu na stronę główną.

3. Niewłaściwie dobrane kolory
To również jeden z najczęściej popełnianych błędów w trakcie projektowania firmowej strony www. Kolory, które się tam pojawią muszą ze sobą współgrać. Zasięgnijcie rady grafika i nie umieszczajcie w serwisie kolorów, które się ze sobą „gryzą”, które nie są kompatybilne z identyfikacją wizualną firmy. Podobnie rzecz się ma ze zbyt dużą ilością kolorów, które utrudniają koncentrację na treści. Pamiętajcie, nadmiar fantazji może szkodzić.

4. Zdjęcia, które nie współgrają z treścią strony
Niemal każda strona www wymaga ocieplenia przez odpowiednio dobraną lub zaprojektowaną grafikę. Zdjęcia na Waszej stronie www muszą współgrać z jej tematyką, nie mogą być powtarzalne lub bardzo podobne jak u konkurencji. Jeżeli macie taką możliwość to zróbcie profesjonalną sesję zdjęciową Waszych produktów. Unikajcie nadmiaru stockowych zdjęć ze sztucznie uśmiechniętymi ludźmi, to nie wzbudza zaufania i nie pomaga zaprzyjaźnić się z Waszą stroną www.

5. Czcionki, które wprowadzają chaos
Powiedzenie, że „od przybytku głowa nie boli” nie ma zastosowania w przypadku zbyt wielu rodzajów czcionek, których użyjecie do publikowania treści na Waszej stronie www. Kolejna zasada mówi o tym, że dużo czytelniejsze są ciemne czcionki na jasnym tle niż odwrotnie. Za mała i za duża czcionka to również zło. Pamiętajcie o odpowiedniej organizacji tekstu, który powinien być wypunktowany i pogrubiony w odpowiednich miejscach. Pozwoli to zwrócić uwagę na najistotniejsze fragmenty, ale w tym wypadku też nie należy przesadzać. Niech te elementy wynikają z logiki samego tekstu. Unikajcie wyśrodkowania zbyt dużej ilości treści. Stosujcie się do zasad gramatyki i ortografii. Piszcie językiem zrozumiałym, unikajcie nadmiernego stosowania języka specjalistycznego, który może zniechęcić do dalszej konsumpcji treści.

6. Aktualizacja, aktualizacja i jeszcze raz aktualizacja
Google „nagradza” lepszymi pozycjami w wyszukiwarce, strony które często aktualizują swoje treści. Witryna internetowa musi żyć. Informacje w zakładce aktualności nie mogą pochodzić sprzed kilku miesięcy. Oferta musi być zgodna ze stanem rzeczywistym, wpisy na blogu powinny się pojawiać w regularnych odstępach czasu. Jeżeli zaniedbacie swoja stronę, Google postara się aby Wasz potencjalny Klient zbyt łatwo nie odszukał jej w sieci, no bo w zasadzie po co…

7. Responsywność to podstawa
Dwa telefony komórkowe (prywatny i firmowy), tablet, laptop, ekrany komputera o różnej rozdzielczości, smart TV gdzie również przeglądamy Internety… Na każdym z tych urządzeń Wasza strona www powinna móc się wyświetlać bez najmniejszych problemów. Responsive Web Design to technika projektowania stron www, która pozwala na automatyczne dopasowanie się strony do urządzenia, z poziomu którego jest odwiedzana. To również kolejny ukłon w stronę firmy Google, która „nagradza” responsywne strony wyższymi pozycjami.

8. Doprowadź mnie do celu
Cele przy projektowaniu strony www są różnie określane. Zadaniem projektanta jest stworzyć taką nawigację po witrynie, aby w jak najprostszy sposób ten cel osiągnąć podczas wizyty na Waszej stronie www. W każdym przypadku nawigacja po niej powinna być intuicyjna. Nie zapominajcie również o prawidłowo działających linkach wewnętrznych. Nie ma nic bardziej denerwującego niż linki, które przekierowują na niedziałające czy nieistniejące podstrony.

9. Pozwól się pozycjonować
Ostatnia, ale nie mniej istotna od poprzednich wskazówka. Budujcie stronę zgodnie z najlepszymi praktykami dotyczącymi pozycjonowania. To nieprawda, że strona dobrze przygotowana pod pozycjonowanie musi kosztować fortunę. Nie dajcie się na to nabrać i nie rezygnujcie z wymogów dotyczących dostosowania strony pod pozycjonowanie. Pamiętaj o odpowiednio dobranych i umieszczonych w serwisie słowach kluczowych, poprawnej strukturze linków, nagłówkach oraz metadanych.
Stosowanie się do tych kilku podstawowych zasad i współpraca z doświadczoną agencją projektującą serwisy www, pomoże Wam w osiągnięciu założonego celu, a także znacznie zmniejszy współczynnik odrzuceń. Jednym słowem Wasz serwis będzie przyjazny dla użytkownika, który w łatwy sposób odnajdzie go w Internecie, a następnie znajdzie tam istotne informacje, poszukiwane produkty i usługi.

Marketing dla praktykówPodstawy MarketinguPodstawy WWWWWW dla praktyków

www

Comments are disabled.