Liczba internatów wciąż rośnie, a z wyszukiwarki Google korzysta dziś w Polsce ponad 25 mln użytkowników, co stanowi 96% wszystkich osób surfujących po sieci. Te liczby uświadamiają nas jaki potencjał drzemie w tym medium.
A jednocześnie utwierdzają w przekonaniu, że każda firma, która chce zaistnieć w Internecie musi na dobre zaprzyjaźnić się z pozycjonowaniem stron internetowych. Pozycjonowanie jest, bowiem kluczem do osiągnięcia wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google.
Zanim zaczniemy zagłębiać się w to, dlaczego warto być pierwszym w Google omówmy w skrócie proces zdobywania wysokich pozycji.
Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie stron internetowych (nazywane również SEO – search engine optimization) to cały zestaw działań technicznych oraz marketingowych, których celem jest poprawa widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google. Im wyższa pozycja tym więcej osób ją widzi a tym samym odwiedza.
O pozycji strony w wynikach wyszukania decydują zaawansowane algorytmy Google. Część wytycznych i informacji o tym jakie czynniki wpływają na pozycje stron jest znanych i otwarcie podawanych przez Google. Jednak cały algorytm to tajemnica kalifornijskiego giganta.
W ramach pozycjonowania stron internetowych przeprowadza się szereg działań, które można podzielić na trzy części: optymalizację kodu i struktury witryny, tworzenie i dystrybucja treści oraz budowanie profilu linków do strony.
Warto podkreślić, że pozycjonowanie stron internetowych jest procesem długoterminowym, a o wysokie pozycje walczy wiele stron Twojej konkurencji. Im szybciej zaczniesz tym większa szansa, by wygrać.
Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie stron internetowych?
Jeśli zastanawiasz czy powinieneś zainwestować w pozycjonowanie stron to dalsza część tego artykułu została stworzona dla Ciebie.
Codziennie ktoś szuka Twojej oferty w wyszukiwarce
Jak wspominaliśmy z Google korzysta w naszym kraju ponad 24mln osób. Czego poszukują w wyszukiwarce? Praktycznie wszystkiego – powszechnie przyjęły się już powiedzenie: „Nie wiesz? Zapytaj Google” lub „Wszechwiedzących Google”.
W wyszukiwarce szukamy bowiem odpowiedzi na nurtujące nas pytania, sprawdzamy opinie, czytamy wiadomości. Jednak z punktu biznesu najważniejsze jest to, że codziennie w Google tysiące ludzi szuka produktów i usług – również Twoich. Tylko od Ciebie zależy czy pozwolisz im się znaleźć.
Pozycjonowanie stron internetowych dostarcza wartościowy ruch
Wzrost liczby odwiedzin na stronie to niewątpliwie jedna z najważniejszych zalet pozycjonowania stron internetowych. Większość użytkowników wyszukiwarki wybiera jedną z pierwszych stron w wynikach. Po pierwsze wierzymy, że Google wybiera dla nas najlepsze witryny, po drugie często jedna z 10 pierwszych stron w zupełności zaspokaja nasze potrzeby i nie musimy szukać dalej.
Jeśli zatem odpowiednio dobierzesz słowa kluczowe i osiągniesz wysokie pozycje to na stronę trafią osoby, które w danym momencie szukają oferty, którą Ty świadczysz.
Klienci przychodzą z różnych miejsc
Wśród czynników, które wpływają na pozycje osiągane przez strony możemy wskazać szereg działań off-site (tzn. działań prowadzonych po za Twoim serwisem). Podczas procesu pozycjonowania umieszcza się informacje o Twojej firmie i jej zakresie działalności w różnych serwisach zewnętrznych, które są również odwiedzane przez użytkowników. Działanie to nie tylko wpływa na samą pozycję, są to kolejne miejsca, z których mogą do Ciebie trafić potencjalni klienci. A to kolejna szansa na sprzedaż!
Widoczność online wpływa na sprzedaż offline
Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, że pozycjonowanie stron internetowych nie tylko wpływa na sprzedaż w internecie. Wysokie pozycje w Google potrafią wygenerować również dodatkowe zyski ze sprzedaży stacjonarnie. Jak to możliwe? To bardzo proste, wiele osób przed dokonaniem zakupy sprawdza opinie w internecie i czyta specyfikacje produktów na stronie producenta by później udać się do wybranego sklepu i dokonać zakupu.
Pozycjonowanie pozwala zwiększyć rozpoznawalność i zbudować zaufanie
Ludzie ufają Google. Korzystają z wyszukiwarki codziennie, aby znaleźć to, czego szukają. Dzięki wysokiej pozycji w rankingu Twoja firma zbuduje zaufanie i zyska wiarygodność wśród użytkowników. Jeśli witryna będzie pojawiać się w odpowiedzi na wiele różnych zapytań to spora cześć internatów zacznie Cię kojarzyć i chętniej skorzysta z oferty.
Dokładnie wiesz co działa i poznajesz swoich klientów
Rezultaty, jakie uzyskujesz prowadząc działania z zakresu pozycjonowania stron internetowych możesz dokładnie mierzyć. Po pierwsze dzięki odpowiednim narzędziom możliwe jest ciągłe monitorowanie zajmowanych w wynikach wyszukiwania pozycji. Ale to prawda same pozycje to jeszcze nie sprzedaż lepiej jest mierzyć konwersję, czyli procent osób, które zrealizowały Twój cel – dokonały zakupy, wypełniły formularz itd.
Dodatkowo dzięki znajomość analityki internetowej możesz sprawdzić, po jakich stronach kluczowych internauci Cię szukali, które z nich były najefektywniejsze, na jakich stronach Twojego serwisu spędzali najwięcej czasu itp. Zyskujesz cenną bazę wiedzy o klientach.
Pozycjonowanie stron wpływa na rozwój biznesu i wzrost ZYSKÓW
Nie jest to mit. Pozycjonowanie stron to jedna z najefektywniejszych metod promocji firmy. Potencjalni klienci mogą Cię znaleźć 24h na dobę 7 dni w tygodniu. Prowadzenie efektywnych działań sprawia, że docierasz do bardzo dużej liczby osób, zainteresowanych Twoją ofertą, co przekłada się bezpośrednio na rozwój biznesu i WZROST ZYSKÓW.