10 błędów kampanii cold e-mail i rozwiązania


Dobrze przygotowany cold mailing to świetny sposób na pozyskiwanie leadów, czyli docieranie do potencjalnych klientów zainteresowanych Twoimi usługami. Narzędzie, które w odpowiednich rękach może być łopatą do odkopywania diamentów w innych posłuży do zasypywania cennych złóż. Tak samo jest z cold e-mail– źle przeprowadzona kampania nie tylko nie pomoże, ale jeszcze może zaszkodzić i odepchnąć potencjalnego klienta wprost w ręce konkurencji.

Koniec straszenia, czas pokazać Ci pozytywy, jakie płyną z tych odpowiednio przeprowadzonych kampanii cold e-mail. Po pierwsze docierasz do grupy, która jest potencjalnie zainteresowana Twoją usługą lub produktem. Po drugie budujesz świadomość swojej marki w umysłach potencjalnych klientów. Po trzecie nawiązujesz relacje i masz szansę dotrzeć bezpośrednio do osób decyzyjnych. Zainteresowany? To nauczymy się teraz eliminować 10 najczęstszych bledów.

Błędy w kampaniach cold e-mail

1.    Błąd: Wieje nuda od pierwszego zdania

Pierwsze zdanie to w przypadku e-mail marketingu temat Twojej wiadomości. Masz zaledwie kilkanaście znaków, aby zaciekawić potencjalnego odbiorcę i sprawić, że z dziesiątek a może setek wiadomości wybierze Twoją.

Niezwykle istotne jest by Twój cały temat był widoczny również na ekranie smartfona, bo dzisiaj większość odbiorów właśnie z urządzeń przenośnych sprawdza swoje skrzynki mailowe. Jak tworzyć klikane tematy wiadomości? Jedną ze sprawdzonych metod, która zwiększa otwieralność wiadomości jest użycie w tytule imienia odbiorcy.

2.    Błąd: Uśpiony klienta nic od Ciebie nie kupi

Zaciekawiłeś swojego odbiorcę i kliknął w Twoją wiadomość a tu długi elaborat tekstu, brak elementów graficznych i wyróżnień. Czyta, czyta, czyta i nadal nie wie czego właściwie od niego chcesz a jest dopiero w połowie tekstu. Co się dzieje? Mamy dwie możliwości zamyka wiadomość albo zasypia.

3.    Błąd: Jaki to ja nie jestem „super”

Wykorzystując cold e-mail masz chwile, aby przykuć uwagę odbiorcy i pokazać kim jesteś. Jednak nie zapominaj, że odbiorcy nie interesuje ile Ty nagród zdobyłeś, gdzie chodzisz na spacery tylko JAK MOŻESZ MU POMÓC! Pisz językiem korzyści, tzn. przedstawiaj swoje produkty i usługi w taki sposób, aby klient wiedział, co zyska, jeśli z nich skorzysta.

4.    Błąd: Starasz się brzmieć jak profesor a brzmisz jak …

Kolejnym bardzo częstym błędem popełnianym w cold e-mailach jest stosowanie bardzo profesjonalnego słownictwa. Firmy chcą zaprezentować się, jako wysokiej klasy specjaliści z danej dziedziny, niestety skutek potrafi być zupełnie odwrotny. Wiadomości zaczynają brzmieć tak jakby napisał je robot a nie człowiek i nikt nie chce ich czytać. Stosuj prosty język – taki, którym posługujesz się w kontaktach, na co dzień.

5.    Błąd: NIE „prosto do celu”

Kiedy Twoja branża to także Twoja pasja trudno Ci przejść do sedna sprawy i zamiast tego idziesz okrężna drogą. Chcesz jak najlepiej pokazać swoją usługę i przedstawić wszystkie jej zalety. To nie najlepszy pomysł na pierwszy kontakt. Odbiorca może się pogubić i nie będzie wiedział, co właściwie chcesz mu powiedzieć. Skup się na najważniejszej korzyści. Pisz prosto i logicznie, aby odbiorca zrozumiał Twój przekaz. Sprawdź czy Twój mail zawiera odpowiedzi na podstawowe pytania: kim jesteś, czego chcesz i co odbiorca może z tym zrobić (CTA).

6.    Błąd: Stosowanie zasady im więcej tym lepiej<h3>

Zasada im więcej tym lepiej nie zawsze znajduje swoje zastosowanie. Obawiasz się, że Twoje precyzyjnie przygotowywane tygodniami kampanie nie przyniosą konwersji, wiec zamieszczasz mnóstwo wezwań do działania? Jeśli jedno nie zadziała to może następne tak? W jednej wiadomości prosisz o odpowiedz na pytanie, pobranie Twojego ebooka i telefon do Ciebie.  To nie jest dobra ścieżka. Skoncentruj się na jednej rzeczy, w przeciwnym wypadku odbiorca nie wykona żadnego zadania!

7.    Błąd: Wysyłasz wyłącznie jedną wiadomość cold e-mail

Wysyłasz jedną wiadomość e-mail i zakładasz, że jeśli odbiorcy nie odpowiedzą to nie są zainteresowani? To błąd! Followup jest konieczny przy kampaniach cold e-mail. Duża cześć maili przepada w przepełnionych wiadomościami skrzynkach. Kolejna dawka Twoich wiadomości zostaje otwarta w pośpiechu i szybko zapomniana. Skuteczna kampania cold e-mail powinna opierać się na wysyłce minimum 3 wiadomość w niedużych odstępach czasu. Istotne jest, aby każda kolejna wiadomość dostarczała wartościowe i unikalne treści.

8.    Błąd: Piszesz do wszystkich – czyli do nikogo

Cold email to wiadomość skierowana do konkretnego odbiorcy, z którym wcześniej nie miałeś kontaktu. Skuteczny cold e-mailing  daje odbiorcy poczucie, że piszesz do niego, znasz jego branże i wiesz jak rozwiązać problemy, które napotyka. W tym celu warto wzbogacić wiadomość o dane osobiste potencjalnego, obiorcy: imie i nazwisko oraz stanowisko lub nazwę firm.

9.    Błąd: To nie Twój klient

Mam nadzieje, ze znasz dokładnie profil swojego klienta. Upewnij się, że na Twojej liście cold e-mailowej są właśnie osoby/firmy odpowiadające temu profilowi. Poświęcając czas na przygotowanie wybitnej kampanii cold e-mail możesz wszystko zaprzepaścić, jeśli skierujesz ją do niewłaściwych osób – brak konwersji.

10. Błąd: Pozwoliłeś chochlikom namącić 

Literówki, błędy gramatyczne i interpunkcyjne zdarzają się ciągle. Upewnij się przed wysłaniem maila, że wychwyciłeś wszystkie błędy. Poproś osobę, która nie tworzyła wiadomości, aby również przeczytała Twój tekst i zwróciła uwagę na ewentualne błędy.

Mamy nadzieje, że nasze wskazówki pozwolą Ci stworzyć lepszą kampanie cold e-mailową 😉

Zasady kampanii cold e-mail

 

Szukasz specjalistów, którzy pomogą Ci przygotować skuteczną kampanie?

Napisz do nas!

E-commerce dla praktykówMarketing dla praktyków

e-commerce

Comments are disabled.