Branding inwestycji w trakcie budowy, czyli słów kilka o tym co konieczne i jak to zrobić dobrze?


Każdy deweloper rozpoczynający nową inwestycję zastanawia się przede wszystkim jak sprawnie i efektywnie dotrzeć do klientów i szybko sprzedać to, co zdecydował się wybudować. Na pierwszy plan wysuwa się zatem strategia takiego wsparcia sprzedaży nowopowstającej nieruchomości, by osiągnięcie założonego celu było jak najszybsze. Jednym z niezwykle ważnych elementów jest przemyślany branding inwestycji w czasie jej budowy. To element, który nie tylko pozwala na pozyskanie klientów, budowanie wizerunku dewelopera, ale także wpływa na prestiż inwestycji, buduje pozytywne relacje z najbliższym otoczeniem oraz umożliwia odpowiednie zaprezentowanie inwestycji wszystkim, którzy przemieszczając się w okolicach placu budowy zwrócą na nią uwagę. Już na pierwszy rzut oka widać, że przy tak wielu korzyściach branding inwestycji w trakcie jej powstawania jest wręcz koniecznością oraz często wyzwaniem, by podjęte działania w tym obszarze, przyniosły założone efekty. Jak zatem zrobić to poprawnie i o co zadbać?

Teren inwestycji, od momentu zakupu gruntu przez dewelopera, to najlepsze miejsce na wszelkie formy reklamy outdoorowej. Do wykorzystania jest bowiem nieodpłatna powierzchnia zarówno samego ogrodzenia, o odpowiednią formę której warto zadbać wcześniej, już z myślą o przygotowaniu powierzchni pod różnego rodzaju materiały reklamujące i prezentujące inwestycję, jak również samodzielnie stawiane billborady, flagi, płachty czy plakaty. Sercem brandingu na placu budowy jest jednak najczęściej biuro sprzedaży, przygotowaniu którego również warto poświęcić wiele uwagi.

Komunikacja reklamowa na placu budowy  

W przypadku wszystkiego co widoczne dla oka potencjalnych nabywców inwestycji deweloperskiej, najważniejsze jest przygotowanie takich materiałów brandingowych, które pozwolą na przekazanie klientom następujących informacji:

– jak będzie wyglądała inwestycja – na banerach i płachtach powinny się zatem znaleźć wizualizacje prezentujące powstającą nieruchomość, zarówno z zewnątrz, jak i jej wnętrza. Powinny być to materiały wysokiej jakości, by uwagę mijających przykuły również detale. Warto pomyśleć o przygotowaniu ich z materiałów przyjaznych środowisku lub takich, które mogą zostać ponownie wykorzystane. Takie podejście pozwoli na przekazanie otoczeniu dodatkowego pozytywnego komunikatu, budującego wizerunek dewelopera;

– przedziału metrażowego oferowanych nieruchomości lub informacji o dodatkowych oferowanych produktach i rozwiązaniach – informacje takie mogą być kluczowe dla osób, które zwrócą uwagę na przyciągające ich wzrok wizualizacje;

– cen nabycia nieruchomości oraz ewentualnych ofert – jest to ten rodzaj informacji, którzy wstępnie pozwoli ograniczyć grono potencjalnych nabywców i przyciągnąć tylko tych faktycznie zainteresowanych zakupem;

– ambasadora nieruchomości – o ile deweloper zdecydował się na współpracę z jakimś influencerem, który stał się twarzą powstającej nieruchomości, warto by ta informacja również stała się elementem brandingu budowy;

– nazwy i logotypu dewelopera oraz partnerów zaangażowanych w przygotowanie inwestycji – są to informacje, które uwiarygadniają inwestycję, zapewniają jej prestiż i jasno wskazują jakość przygotowywanej nieruchomości.

Do przekazania powyższych informacji mogą zostać użyte różne materiały, zarówno tradycyjne formaty – plakaty, płachty, flagi, banery, billborady, jak również elementy prezentowane na specjalnych ekranach i wyświetlaczach zewnętrznych.

Warto też projektując ogrodzenie budowy wyznaczyć miejsce dla bardziej zainteresowanych, którzy będą mogli zajrzeć i zobaczyć jak wyglądają i posuwają się prace. Taki punkt widokowy to ciekawa propozycja dla potencjalnych nabywców.

Zanurzeni w inwestycji – dobrze przygotowane biuro sprzedaży     

Biuro sprzedaży znajdujące się na placu budowy lub w jego pobliżu to miejsce, które powinno zostać przygotowane z dbałością o najdrobniejsze szczegóły. Odwiedzający je klienci powinni mieć możliwość przeniesienia się, wręcz zanurzenia, w powstającej inwestycji oraz jej ostatecznym kształcie.

Ważne jest zatem zwrócenie szczególnej uwagi na:

– przygotowanie makiety inwestycji lub jej wirtualnego odpowiednika;

– zapewnienie odwiedzającym dostępu do wszystkich niezbędnych materiałów, które nie tylko będą mogli zobaczyć na miejscu, ale również zabrać ze sobą – zarówno w formie elektronicznej jak i tradycyjnej;

– przygotowanie odpowiednich stanowisk do rozmów, by każdy klient mógł czuć się swobodnie i wyjątkowo;

– zaprezentowanie postępu prac oraz wyglądu budowy – danie klientom możliwości odwiedzenia niektórych obszarów budowy przy zachowaniu odpowiednich środków ostrożności, to naoczny dowód na to, że inwestycja jest przygotowywana z odpowiedniej jakości materiałów, prace idą w założonym tempie, a teren budowy został przygotowany tak, by pracujący na nim ludzie mieli zagwarantowany najwyższy poziom bezpieczeństwa.

Wizyta w biurze sprzedaży ma być dla kupującego przeżyciem generującym emocje podobne do tych, których dozna w dniu, w którym będzie mógł zobaczyć już wybudowaną nieruchomość. Warto zatem zadbać o wszystkie szczegóły, które mogą sprawić, że będzie się tak właśnie czuł.

Teren inwestycji to od samego początku jej wizytówka. Wizytówka, która nie tylko ma przyciągać potencjalnych nabywców, ale przede wszystkim być spójna z całą przyjętą strategią komunikacji. Zarówno teren budowy, jak i biuro sprzedaży, to punkty styku z klientem, w których powinien odczuwać te same pozytywne emocje, które są mu dostarczane również w innych kanałach. Warto zatem zadbać o każdy element z uwzględnieniem detali, na które nie jeden potencjalny nabywca zwrócić może swoją uwagę, i które mogą przesądzić o jego decyzji zakupowej. Czasem bowiem to sam odpowiednio obrandowany teren inwestycji może sprzedawać nieruchomości, które na nim powstają.

Comments are disabled.