Asystent Google nowy kanał interakcji


Inteligentny asystent firmy Google jako pierwszy oficjalnie zaczął mówić w języku polskim. Polscy użytkownicy systemów android i IOS zyskali możliwość porozmawiania ze swoim wirtualnym asystentem w swoim ojczystym języku. Wprowadzenie możliwości porozumiewania się z aplikacją w języku polskim należy traktować, jako zapowiedź głosowej rewolucji, czyli zmiany przyzwyczajeń dotyczących sposobu komunikowania się z urządzeniami. Według analiz firmy comScore do końca 2020 roku użytkownicy ponad połowę swoich zapytań będą wprowadzać do wyszukiwarek za pomocą komend głosowych. Według tych prognoz dobiega końca era walki z małymi klawiaturami i poprawiania literówek na smartfonach. Rozpoczyna się era obsługi głosowej.

Asystent Google Nowy kanał nowe możliwości

Google wprowadzając swoje rozwiązanie umożliwił jednocześnie wszystkim zainteresowanym firmom dodawanie tzw. “actions”. Pod pojęciem tym kryją się aplikacje, które będą poszerzały zakres możliwości asystenta. Dla biznesu oznacza to powstanie nowego interaktywnego kanału komunikacji z konsumentami. Dzięki temu rozwiązaniu możliwe staje się przeprowadzanie marketingowych aktywacji, bez konieczności pobierania przez użytkownika smartfonu dodatkowych aplikacji. “Actions” Googla przewyższają dotychczasowe aplikacje mobilne pod względem łatwości ich produkowania i wprowadzania. Wynika to z wprowadzenia prostego i ustandaryzowanego interfejsu użytkownika, co eliminuje pracochłonne i kosztowne prace graficzne. Wprowadzenie interfejsu głosowego umożliwia wykorzystanie aplikacji w sytuacjach, w których nie było to wcześniej możliwe. Użytkownik będzie mógł komunikować się za pomocą interfejsu nawet wtedy, gdy jego ręce czy wzrok będą zajęte czymś innym. Łatwo wyobrazić sobie sytuację, kiedy robimy zakupy spożywcze prowadząc samochód czy dopasowujemy swój kalendarz w trakcie porannego joggingu. Jednocześnie korzystanie z tego interfejsu pozwala nam na zachowanie prywatności w sytuacjach tego wymagających. Jest to możliwe dzięki zachowaniu możliwości cichego komunikowania się poprzez wpisywanie tekstu. Wszystkie wspomniane wcześniej cechy sprawiają, że prawdopodobnie bardzo szybko Asystent Google stanie się dla użytkowników pierwszym i najbardziej oczywistym wyborem. Kto nie chciałby mieć pod ręką asystenta służącego mu pomocą przez całą dobę?

Asystent Google – kto pierwszy ten lepszy

Firmy, które jako pierwsze stworzą swoje Actions zyskają możliwość skorzystania z nowego kanału komunikującego ich z konsumentami. Doświadczenia rynkowe pokazały, że wczesne inwestowanie w nowo powstający kanał komunikacji, pozwala na wyprzedzenie konkurencji i ugruntowanie swojej pozycji zdecydowanie niższym nakładem finansowym. Kluczowym staje się tu opracowanie nowych scenariuszy biznesowych, pozwalających firmie optymalnie wykorzystać pojawiające się możliwości. Dobrym przykładem jest firma prowadząca porównywarkę lotów e-sky, która natychmiast w porozumieniu z Google dopasowała swoje funkcjonalności do pojawiających się nowych możliwości. Trzeba zaznaczyć, że są one naprawdę olbrzymie. Interfejs głosowy może być wykorzystywany np. do rezerwacji usług, zakupów online, stworzenia inteligentnego FAQ czy lokalizacji placówek. Ciekawym i otwartym zagadnieniem jest też możliwość pozyskiwania leadów z nowego kanału komunikacji. Możliwości te sprawiają, że warto zastanowić się nad tym, jak wykorzystać nadarzająca się okazję i wzmocnić pozycję biznesową na rynku. Jak zawsze przy budowaniu nowych scenariuszy biznesowych warto sięgnąć po ekspertów, którzy pomogą nie tylko w ich opracowaniu, ale także w szybkim i efektywnym ich wdrożeniu.

Asystent Google funkcjonalności

Aby rozpocząć rozmowę z Asystentem Google wystarczy powiedzieć “Ok Google” lub przytrzymać przycisk ekranu głównego. To wszystko co musimy zrobić, żeby poprosić go o pomoc. Pomoc ta, może dotyczyć wielu tematów. Sam asystent grupuje je na następujące kategorie:

Pogoda – możesz uzyskać informacje na temat pogody. Jeśli określisz miejsce, dostaniesz informacje na temat wybranej lokalizacji, jeśli nie, uzyskasz informacje na temat miejsca, gdzie się znajdujesz. Przykładowe pytanie: Jaka jest pogoda na Bora Bora?

Nawigacja – asystent może wskazać Ci drogę do najbliższej restauracji czy stacji benzynowej, ale także pokierować Cię pod konkretny adres. Przykładowe polecenie: Pokaż drogę do najbliższego marketu.

Rozmowy – pozwoli na prowadzenie rozmowy telefonicznej z wybraną osobą. Rozmówcę możesz wybrać z książki adresowej lub możesz podać numer telefonu, na który chcesz zadzwonić. Przykładowe polecenie: Zadzwoń do Mamy.

Odpowiedzi – możesz zapytać o interesujące Cię informacje. Przykładowe pytanie: Kiedy jest wschód słońca? Dlaczego niebo jest niebieskie?

Muzyka – możesz poprosić o odtworzenie Twojego ulubionego utworu lub stylu muzycznego. Przykładowe polecenie: posłuchaj Daft Punk, pokaż piosenki rockowe.

Alarmy – możesz ustawić alarm uwzględniając datę lub dzień tygodnia. Przykładowe polecenie: ustaw alarm na 9:15

Sport – pozwala na uzyskanie informacji na temat wydarzeń sportowych, wyników lub wiedzy ogólnej. Przykładowe pytanie: Kiedy gra Wisła Kraków? Kto jest najszybszym człowiekiem na świecie?

Minutnik – pozwala ustawić minutnik. Przykładowe polecenie: ustaw minutnik na 30 minut.

Zabawa – możemy poprosić asystenta o opowiedzenie żartu lub zabawę. Przykładowe polecenie: Rzuć kostką, powiedz mi coś ciekawego.

Konwersje – przeliczanie jednostek miary. Przykładowe polecenie: Ile kilometrów ma mila? Ile kilogramów jest w funcie?

Obliczać – umożliwia prowadzenie obliczeń bez użycia klawiatury. Przykładowe polecenie: Ile to jest 13% z 36? Ile wynosi 325 x 723?

Tłumaczenie – pozwala na przetłumaczenie prostych zwrotów lub słów. Przykładowe polecenie: “dziękuje” po włosku? Przetłumacz “dworzec” na francuski.

Otwieraj aplikacje i witryny – umożliwia bezpośrednie przechodzenie do aplikacji lub witryn. Przykładowe polecenie: Otwórz YouTube.

Wiadomości – pozwala na uzyskanie wiadomości z wybranej dziedziny bądź z określonego terenu. Przykładowe polecenia: Jakie są najnowsze wiadomości? Wiadomości gospodarcze.

Finanse – możemy np. zapytać o kurs akcji lub wartość indeksu. Przykładowe polecenie: Jaka jest wartość indeksu FTSE 100? Jaki jest kurs akcji FB?

Zakupy – asystent pomoże zaplanować zakupy. Przykładowe polecenie: Co mam na liście zakupów? Dodaj długopisy do listy zakupów.

Słownik – uzyskam informacje na temat znaczenia słów i pojęć. Przykładowe polecenie: co oznacza melancholik?

Odżywianie – asystent może podpowiedzieć, ile kalorii ma dany produkt lub ile cukru zawiera. Przykładowe polecenie: Ile kalorii ma banan? Ile tłuszczu zawiera jajko?

Miejsca w pobliżu – możemy poprosić o informacje na temat miejsc znajdujących się w pobliżu np. atrakcji turystycznych czy salonu kosmetycznego. Przykładowe polecenie: Gdzie jest najbliższe kino? Znajdź salon manicure w pobliżu.

Wyszukiwarka – umożliwia korzystanie z wyszukiwarki Google. Przykładowe polecenie: poszukaj pomysłów na wakacje? Wyszukaj śmieszne filmiki.

Sterowanie urządzeniem – asystent pozwala na sterowanie urządzeniem za pomocą głosu. Przykładowa komenda: Włącz bluetooth, wyłącz latarkę.

Podróże – uzyskamy informacje na temat czasu czy kosztu podroży. Przykładowe polecenie: Ile kosztuje lot do Londynu? Wyszukaj hotele w Warszawie.

Poza tymi kategoriami asystent pomoże nam w obsłudze głosowej między innymi netflix, spotify czy onetu. Możemy więc obejrzeć serial czy posłuchać muzyki korzystając ze swoich ulubionych aplikacji.

Podstawy MarketinguPodstawy Social Media

Comments are disabled.