8 sposobów na promocję sklepu internetowego w 2020


Promowanie sklepu internetowego wymaga coraz więcej sprytu, wiedzy i doświadczenia. W końcu liczba e-sklepów wzrasta w zatrważającym tempie, więc wyróżnienie się na tle konkurencji wymaga już znacznie więcej energii.

Z roku na rok wzrasta sprzedaż internetowa, a co za tym idzie, konieczne jest poszukiwanie coraz to skuteczniejszych możliwości promocji sklepu internetowego. W 2020 roku istotne będą potrzeby klientów i personalizację. Dziś klienci mają wybór, a to sprawia, że zadaniem firm staje się przekonanie ich o tym, iż to właśnie ich produkt spełni oczekiwania klientów, będzie się opłacać i po prostu jest najlepszy. Poza tym prowadzi to też do tego, że właściciele sklepów zaczynają rozumieć, że nie opłaca się walczyć o uwagę każdego użytkownika, a jedynie tego, który należy do jego grupy docelowej. Bo to on dokona zakupu, a inwestycja w reklamę zostanie zwrócona z nawiązką.

8 sposobów, jak promować sklep internetowy w 2020 roku

Social Media przyciągają zyski

W szczególności pokolenie Y i Z już nie wyobraża sobie dnia bez przejrzenia portali społecznościowych, a w szczególności Facebook’a oraz Instagram’a. Codziennie spędzają tam długie godziny, gdzie dodają zdjęcia, piszą i komentują wpisy innych osób, biorą udział w konkursach, nabywają wiedzę, dyskutują w zamkniętych grupach lub w wiadomościach prywatnych. Do tego wszystkiego to właśnie tam bardzo często decydują o tym, co i gdzie kupić. Dlatego tak ważne jest, aby podążać za swoją grupą docelową i promować swój sklep internetowy w miejscach, gdzie swój wolny (i nie tylko) czas spędzają potencjalni klienci. W tym celu skrupulatnie budowane są strategie marketingowe związane z Social Mediami oraz zatrudniane są osoby z odpowiednimi kompetencjami, które zajmują się obsługą profili społecznościowych. W kolejnych latach jeszcze ważniejsze stanie się wdrażanie kampanii w Facebook Ads i sprzedawanie na samym Facebooku. Podążanie za potrzebami i oczekiwaniami użytkowników Social Mediów to konieczność, jeśli chcesz skutecznie promować swój sklep i produkty, które sprzedajesz.

Budowanie lejka sprzedażowego

Optymalizacja czasu klienta i pracowników to trend znany od wielu lat. Jednak z każdym rokiem zostaje on udoskonalany i przy okazji także kładzie się na niego spory nacisk. Dziś coraz więcej sklepów internetowych decyduje się na to, aby zaplanować szczegółowo ścieżkę zakupową klientów — od momentu odnalezienia witryny, wyboru produktów, kupna, aż po dokonanie płatności. W języku marketingowym nazywa się to lejkiem sprzedażowym, który pozwala zoptymalizować działania, dobrać skuteczniejsze strategie marketingowe i przy okazji osiągać wyższe zyski. W końcu nie każdy kanał promocji będzie tak samo dobrym rozwiązaniem — dla niektórych branż wysoka pozycja w wyszukiwarce będzie zbyt kosztowna, a przez to nieopłacalna, więc lepszym sposobem promocji może okazać się wtedy budowanie bazy mailingowej itd. W 2020 roku kluczowa ma być integracja pomiędzy poszczególnymi kanałami, ale tylko między tymi sprawdzonymi i pozwalającymi zarabiać jeszcze więcej. Nadal duże znaczenie będzie miał content marketing, a do tego ściśle połączy się z marketingiem społecznościowym, wirusowym czy z SEO.

Analityka kluczem do zysku

Im więcej wiesz o swojej firmie, tym przydatniejsze wnioski możesz wyciągnąć, a co za tym idzie — udoskonalić swoje działania promocyjne. Strategie reklamowe staną się oparte w całości na danych związanych z marketingiem. Dzięki temu każda decyzja i realizowane zadanie stanie się bardziej świadome i trafniejsze. Dokładna analiza biznesowa jest bardzo ważna, gdyż przedsiębiorstwa mogą w ten sposób zarabiać więcej, optymalizować koszty i stawać się bardziej konkurencyjnymi. W naszej ofercie już teraz można skorzystać z analizy i optymalizacji działań, co w kolejnym roku stanie się wręcz wymogiem koniecznym. Dlatego zacznij rozwijać swoją firmę na podstawie prawdziwych danych i dobieraj odpowiednie narzędzia do promocji, dzięki naszej pomocy.

Chatboty 24h/7 dni w tygodniu

Użytkownicy mogą robić dziś zakupy o dowolnej porze dnia lub nocy. Jednak przez to często pojawia się problem z tym, jak ułatwić komunikację na linii klient-firma, kiedy jej pracownicy są już w domu. Między innymi właśnie w tym celu coraz chętniej wdrażane są tzw. chatboty. Czym one są? Głównym zadaniem chatbotów jest wcielenie się w wirtualnego sprzedawcę i udzielenie odpowiedzi na najczęściej zadawane przez użytkowników pytania. Wiele współczesnych programów działających w ten sposób zostaje wręcz tak zaprogramowanych, by mogli odgrywać rolę wirtualnych asystentów. Zaawansowane i spersonalizowane chatboty możemy ustawić na Facebooku, dzięki integracji z zewnętrznymi narzędziami jak Manychat czy Chatfuel.

W 2020 roku chatboty zaczną odgrywać jeszcze większą rolę w marketingu. Zajmą się nie tylko obsługą klienta i doradzaniem im, ale też przejmą pieczę nad konkursami, newsletterami, i przypomnieniami.

Content marketing i hiperpersonalizacja

Zaczęło się od tego, że strony czy sklepy internetowe były lepiej pozycjonowane, gdy posiadały więcej treści. Później duże znaczenie odegrała nie tylko liczba treści na stronie, ale też jakość oraz optymalizacja. Wychodzi na to, że w najbliższym czasie to nadal będzie mało. W 2020 roku specjaliści od contentu jeszcze dokładniej zwrócą uwagę na to, do kogo mają być skierowane treści i jaki cel mają osiągnąć. Dogłębne poznanie grupy docelowej to klucz, aby wzrosła sprzedaż, a wraz z nim wiarygodność firmy. Użytkownik stanie się ważniejszy od wyszukiwarki, ale SEO nadal pozostanie niezwykle ważne.

Oczywiście content marketing to nie tylko treść, ale też m.in. zdjęcia. Duże znaczenie będzie miała ich jakość i zgodność z rzeczywistym wyglądem, np. właśnie w sklepach internetowych. Klienci będą cenić sobie również zdjęcia pokazujące praktyczne wykorzystanie produktów. Wtedy użytkownicy będą mogli łatwiej wyobrazić sobie je we własnym domu i zrozumieją, że naprawdę są dla nich niezbędne.

Google a promocja witryny

Działania marketingowe w Internecie już od dobrych kilku lat kręcą się głównie wokół Google. Ta największa wyszukiwarka na świecie ustala reguły i decyduje o powodzeniu niemal w każdej branży. Oczywiście możesz w większym lub mniejszym stopniu wpływać na jej decyzje. Wdrażając na witrynie zasady SEO i pozycjonując stronę, można uzyskać coraz wyższe pozycje w Google, co przekłada się na wzrost liczby wyświetleń i sprzedaży. Oprócz tego duży nacisk kładzie się na realizowanie kampanii Google Ads.

W pierwszym przypadku Google wymaga dłuższego oczekiwania na rezultaty, a w płatnych kampaniach efekt jest znacznie szybciej widoczny. Można założyć, że w 2020 roku coraz chętniej będzie się sięgać po oba rozwiązania jednocześnie, aby zmaksymalizować zyski. Promocja przy wykorzystaniu narzędzi Google nadal ma być priorytetem podczas tworzenia każdej strategii marketingowej niezależnie od branży.

Nowe zasady współpracy z influencerami

Współpraca z influencerami w niektórych branżach to standard, np. uroda czy moda. Jednak dotąd wyglądało to tak, że firmy podejmowały głównie współpracę z osobami, które miały największą liczbę obserwujących w Social Mediach. Jednak coraz bardziej idzie to w takim kierunku, że istotniejsza jest aktywność tych obserwujących. Wynika to głównie z faktu, iż dotąd zdarzały się sytuacje, w których użytkownicy kupowali followersów na Instagramie, aby osiągać wyższe zyski. Firma jednak nie czerpała z ich usług żadnych lub bardzo znikome korzyści. W 2020 roku cenniejsze będzie to, by współpraca odbywała się jedynie z osobami, które potrafią budować społeczność, a do tego wpływają na to, aby była ona liczna i aktywna. Ponadto duże znaczenie odegra również taka społeczność, która zaliczana jest do grupy docelowej firmy.

Mobile marketing jako „must have”

Reklama na urządzeniach mobilnych to temat rzeka. Jednak jeszcze parę lat temu właściciele małych sklepów internetowych nie chcieli wydawać pieniędzy na kampanie reklamowe, które są widoczne tylko na smartfonach. Obecnie sytuacja uległa diametralnej zmianie, a wszystko przez to, że zwiększyła się liczba osób robiąca zakupy właśnie za pomocą urządzeń mobilnych. Zatem oczywiste stało się to, że trzeba wyjść im naprzeciw i wykorzystać potencjał reklamowy urządzeń mobilnych. Najchętniej wybierane są kampanie Google Ads, Facebook Ads, reklamy SMS’owe lub też MMS’y, dzwonienie i przedstawianie wcześniej nagranej wiadomości głosowej, czy też dodawanie banerów reklamowych do aplikacji mobilnych.

Skoro smartfony stają się coraz doskonalsze i konkurują z laptopami w codziennym użytkowaniu, to oczywiste, że również w 2020 roku promocja na urządzeniach mobilnych będzie niezbędna. W końcu to kolejna kwestia, dzięki której będziesz mógł spełniać oczekiwania współczesnych użytkowników. Prawdopodobnie to ostatnia chwila, aby pomyśleć o mobile marketingu, gdyż później będzie on już taką samą oczywistością, jak pozycjonowanie witryny. Przy czym nie można zapomnieć również o tym, aby sam sklep był zaprojektowany zgodnie z zasadami responsywności i nie tracił na swojej funkcjonalności, kiedy otworzymy go na smartfonie czy tablecie.

Jak promować sklep internetowy w 2020? Podsumowanie

W 2020 roku potrzeby klienta zostaną zabrane pod lupę i dogłębnie przeanalizowane. Firmy będą starały się docierać do osób, które naprawdę mogą być zainteresowane sprzedawanymi przez nich produktami. Promocja stanie się jeszcze inteligentniejsza, co doprowadzi do optymalizacji kosztów i większych zysków. Wiele dobrze znanych narzędzi, takich jak chatboty będą stale się rozwijały, aby usprawniać procesy zakupowe i odciążać pracowników. W dodatku wszelkie działania marketingowe będą dobierane na podstawie szczegółowej analizy biznesowej.

E-commerce dla praktykówMarketing dla praktyków

Comments are disabled.