5 sposobów na weryfikację agencji SEO/SEM


Pozycja w wynikach wyszukiwania Google, to coś co spędza sen z oczu niejednemu marketerowi czy właścicielowi firmy. Bardzo często to ona ma wpływ na to czy klienci zdecydują się na współpracę z wami czy też z konkurencją. Firmy starają się podnieść swoją pozycję różnymi metodami. Google trochę w tym pomaga, publikując różne wskazówki jak zoptymalizować stronę w celu uzyskania dobrych wyników wyszukiwania, ale też dość mocno przeszkadza nakładając na strony filtry, w sytuacji kiedy widzi, że strona sztucznie podnosi swój ranking, poprzez niedozwolone praktyki.

Jeżeli nie posiadacie wiedzy dotyczącej pozycjonowania organicznego oraz płatnych kampanii AdWords, warto nawiązać współpracę z agencją, która specjalizuje się w tego typu działaniach. Oczywiście jak to w biznesie bywa agencja, agencji nierówna. Jedni są lepsi, inni słabsi, jedni drodzy, inni podejrzanie tani. Jak zatem znaleźć tą właściwą, która pomoże wam osiągnąć zamierzony cel bez ryzyka, że Google zbanuje waszą stronę, ale również bez wydawania na ten cel rocznego budżetu małego państwa?

Z tekstu dowiesz się:

  • gdzie szukać informacji o agencjach
  • jakie pytania warto zadać agencji przed rozpoczęciem współpracy
  • na co zwrócić uwagę analizując ofertę
  • kiedy powinna zapalić się czerwona lampka ostrzegawcza
  • co powinieneś ustalić z agencją

 

Odwiedź fora i grupy skupiające osoby zajmujące się pozycjonowaniem.

Nie, wcale nie po to aby opublikować tam ogłoszenie o poszukiwaniu agencji, która obsłuży waszą firmę w ww. tematach. Poświęćcie kilka godzin, aby zobaczyć co w trawie piszczy. Na początku wszystko co przeczytasz może wam się wydać czarną magią, ale szybko zaczniecie wyłuskiwać z tego ogromu informacji – najczęściej powtarzające się nazwiska i firmy, a to pierwsza wskazówka, kogo w pierwszej kolejności poprosić o przesłanie oferty. SEOwcy w swoich grupach często dzielą się informacjami o stosowaniu przez innych niedozwolonych praktyk, albo o spektakularnych porażkach jak i sukcesach. Kolejna wskazówka, kogo nie brać pod uwagę, a kogo rozważyć jako potencjalnego partnera w zakresie pozycjonowania. Nie bez znaczenia są również polecenia w takich grupach, a mimo, że są dla siebie konkurencją to często polecają się nawzajem, bo np. nie mają wolnych mocy przerobowych lub w budżecie, którym dysponujesz nie są wstanie zaoferować współpracy, ale wiedzą, że ktoś inny, godny uwagi, będzie mógł to zrobić.

Im więcej pytasz, tym więcej dostajesz danych do finalnego porównania ofert.

Pamiętajcie, nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi, ale żeby was wspomóc na początku tej drogi, podajemy przykłady kilku pytań, które należy zadać każdej firmie, z którą będziecie rozmawiali.

  • Metody pozycjonowania, na co kładą szczególny nacisk.
  • Czy stosują „automaty” do wymiany linków.
  • Jak będzie wyglądało raportowanie.
  • Czy możecie sobie wybrać dodatkowe obszary do raportowania w ramach abonamentu.
  • Co zrobią w przypadku jeżeli otrzymamy karę od Google w wyniku ich metod pozycjonowania.
  • W jaki sposób będą wybierali słowa kluczowe do pozycjonowania

Przeanalizuj wnikliwie ofertę agencji SEM oraz draft umowy

Porównajcie zakres działań wszystkich ofertujących agencji. Wypiszcie elementy wspólne, oraz to co ich odróżnia. Ustalcie wcześniej na czym najbardziej wam zależy. Czy na cenie, czy na intensywności i nakładzie prac, czy też na natychmiastowym efekcie, który dają AdWordsy. Odrzućcie firmy, które umową chcą Was zobowiązać do współpracy przez rok lub dłużej, a jednocześnie niczego nie gwarantują, bo specyfika prac pozycjonera jest taka, że może on jedynie starać się swoimi działaniami podnieść pozycję waszej strony na określone frazy, ale bez gwarancji 100% sukcesu. Bardzo prawdopodobne, że w tym samym czasie inne agencje pozycjonują na te same frazy waszą konkurencję, więc jest to niekończący się wyścig, w którym jednak trzeba wziąć udział, aby nie wypaść kompletnie z gry. Zatem umowa, którą zdecydujecie się podpisać, powinna być na czas nieokreślony z min. okresem współpracy max 3 miesięcy, który to jest konieczny do przeprowadzenia audytu SEO oraz prac optymalizacyjnych, wspomagających pozycjonowanie.

Unikaj agencji, które obiecują, że gruszki wyrosną na wierzbie.

Dzwonek alarmowy powinien wam się włączyć w chwili, kiedy firma obiecuje że:

  • Rozliczy się z tobą wyłącznie za uzyskany efekt
  • Obiecuje błyskawiczne efekty
  • GWARANTUJE pozycje w TOP10

Oznacza to, że firma, z którą prowadzicie rozmowy najprawdopodobniej stosuje niedozwolone praktyki, które mogą skutkować nałożeniem na waszą stronę filtra od Google. To również przesłanka, że pozycjonowanie będzie się odbywało na najmniej konkurencyjne frazy, które najłatwiej wypromować, ale te pozycje nie przełożą się na zysk, wzrost odwiedzin itp.

Ustal co dokładnie będą zawierały raporty

Zastanówcie się na czym najbardziej wam zależy i monitorujcie stopień osiągniętych efektów w raportach jak i na własną rękę. Raporty, które będziecie otrzymywali powinny zawierać m.in. takie dane jak pozycje wybranych do pozycjonowania słów kluczowych, przyrost linków prowadzących do waszej strony www, pozycje konkurencji na wspólne słowa kluczowe. To te dane będą waszą podstawą do weryfikacji działań agencji i podjęcia decyzji o kontynuowaniu współpracy lub rozwiązania umowy.

 

Nasza agencja oferuje kompleksową obsługę marketingową.  Jest otwarci na Twoje potrzeby, dlatego pracujemy w elastycznym modelu rozliczeniowym.

 Zapraszamy Cię do zapoznania się z ofertą marketingu SEM>>

Podstawy SEM

Comments are disabled.