Lejki sprzedażowe i wdrożenia CRM

Zastanawiałeś się dlaczego Twoje działania nie przynoszą efektu?

Dlaczego kolejno uruchamiane narzędzia i kanały komunikacji nie wpływają na to co zostaje w Twojej kieszeni? Czy masz poczucie, że Twoi handlowcy tracą czas na klientów, którzy nie są gotowi do dokonania zakupu, czy nie są zainteresowani ofertą?

Kluczem do zrozumienia dlaczego tak się dzieje jest poznanie i wdrożenie w Twojej firmie lejka marketingowo-sprzedażowego.

Zbieraj swoją bazę

Lead Marketing
na czym to polega?

Lejki Sprzedażowe

_

Lejkiem sprzedażowym nazywamy optymalne ustawienie działań marketingowych oraz sprzedażowych w celu maksymalizacji liczby potencjalnych klientów w określonej grupie docelowej.
Narzędzie to pozwala w uporządkowany sposób zaprojektować działania które organizacja realizuje w celu doprowadzenia do sprzedaży.
Lejek sprzedażowy dzieli się na kilka poziomów: najpierw należy zbudować szeroką rozpoznawalność marki, żeby potem część potencjalnych klientów wykazała zainteresowanie, poczuła się zmotywowana do decyzji, a następnie dokonała zakupu.
Właściwe sparametryzowanie i ustawienie lejka jest kluczem do rentowności każdego biznesu. Dobrze zoptymalizowany lejek jest jak „kura znosząca złote jajka”.

Lejek marketingowy (Pozyskiwanie)

_

Kluczem do efektywnej sprzedaży jest trafne zdefiniowanie potrzeb i wymagań klienta. To pozwoli na ustalenie grupy docelowej oraz gdzie ona przebywa jakie ma obawy i oczekiwania. To elementy analizy biznesowej danego przedsiębiorstwa. Z niej wynika dobór właściwych narzędzi marketingowych. Jednak dopiero uruchomienie lejka pozwala dokonywać realnych pomiarów, które działania są najbardziej opłacalne.

Lead marketing

_

Dla przedsiębiorstw działających w e-commerce działanie lejka kończy się transakcją w e-sklepie.
Dla organizacji, które aby dokonać sprzedaży potrzebują kontaktu z klientem lejek marketingowy kończy się na generowaniu leadów. Lead to określenie klienta który się skontaktował się z marką. Taki klient jest obsługiwany bezpośrednio, lub jest wcześniej edukowany poprzez działania re-marketingowe, lub e-mail marketing (autorespondery).

 


CRM i automatyzacja

_

Napływające leady z lejka marketingowego są porządkowane w systemach CRM (Customer Relationship Management). Co to jest CRM? Jest to oprogramowanie dla działów sprzedaży, służące do rejestrowania całej historii relacji z klientem.

Zaawansowane systemy umożliwiają automatyczne pobudzanie klienta na jego ścieżce zakupowej (tzw. „dojrzewanie klienta” – lead nurturing”).  Realizują automatyczne wysyłki maili, uruchamianie kampanii remarketingowych lub wyświetlanie spersonalizowanych treści kiedy klient powróci na stronę www.

Dotarcie do odpowiedniej osoby w odpowiednim czasie jest kluczowe, a dzięki zaawansowanym systemom CRM jest to możliwe.


Czy powinieneś mieć zbudowany lejek sprzedażowy – odpowiedz brzmi TAK. To dzięki niemu jesteś w stanie panować nad kosztami działań marketingowych i przeliczać je na koszt leada, a dalej na jego wartość.
To dzięki Lejkowi sprzedażowemu praca Twoich handlowców będzie efektywniejsza, bo skupią się na klientach gotowych do zakupu, a nie na „zimnych telefonach” czy „zimnych mailach”.

Jeżeli jesteś zainteresowany uruchomieniem Twojego lejka sprzedażowego lub optymalizacją obecnych procesów skontaktuj się z nami.

Wstępną analizę Twojego biznesu wykonamy za darmo!

contact