10 zasad tworzenia dobrego landing page – Sprawdź swój

Hand tying labtop computer with www. on search bar over blur store background on screen, on line shopping ,business, E-commerce, technology and digital marketing background


Nawet najlepiej przygotowana kampania marketingowa może skończyć się niepowodzeniem, jeśli nie zadbasz o dobry landing page (stronę docelową, na którą trafia Twój klient po kliknięciu w reklamę).

Wiele firm nie docenia potencjału landing page lub wykorzystuje te strony bez odpowiedniego przygotowania.  Tymczasem dopracowany landing page może generować wysoki współczynnik konwersji.  Poznaj listę 10 punktów, które musi spełnić odpowiednio przygotowana strona lądowania.

1.Przyciągający jak magnes nagłówek landing page

Nagłówek to Twój pierwszy haczyk, na który próbujesz złowić potencjalnego klienta. Musi on zaciekawić odbiorcę, zaskoczyć go i pokazać, jaką wartość zyska Twój klient, jeśli skorzysta z usługi lub zakupi produkt. Zadaniem nagłówka nie jest sprzedaż a przyciągnięcie uwagi klienta. Dobrze sprawdzają się nagłówki w formie pytań lub niedopowiedzeń.

Kilka przykładów:

  • 60% firm działa z zamkniętymi oczami a Twoja? (oferta analiz marketingowych)
  • Gorąca plaża i zimne drinki czekają właśnie na Ciebie (oferta biura podróży)
  • Kto chciałby utrzymać świetną sylwetkę i zdrowe ciało nie wydając majątku? (oferta dietetyka)

2. Przejrzysty i spójny przekaz – bez ściemy

Nie oszukasz swojego potencjalnego klienta. Pierwszym elementem jaki sprawdzi, gdy już przejdzie na Twój landing page to czy jego treść jest zgodna z tym co przedstawiłeś mu w kampanii reklamowej, mailingu itp.

Nie możesz, jako przynęty użyć informacji 50% zniżki a na landing page nawet o tym nie wspomnieć i udawać, że „nie ma tematu”. Ja bym poczuła się oszukana i opuściła stronę a Ty? Nie ratuje Cie również sytuacja, w której informacje o rabacie umieścisz małą czcionką na końcu tekstu, bo użytkownik w 90% tego nie zobaczy i wciąż będzie się czuł oszukany. Landing page musi stanowić kontynuację Twojej kampanii.

Jak możesz sprawdzić czy faktycznie Twój landing page jest spójny z wcześniejszym przekazem?  Świetnym wskaźnikiem będzie bogunce rate (współczynnik odrzuceń), który możesz kontrolować w Google Analytics. Wysoki wskaźnik odrzuceń to jasny sygnał, że coś należy poprawić.

3.Konkretne wezwanie do działania – Call to action

Wezwanie do działania, czyli tzw. CTA (call to action) stanowi kluczowy element landing pages. CTA musi być przede wszystkim wyraźne. Twój potencjalny klient nie może się zastanawiać, czego od niego oczekujesz – on musi to wiedzieć. Stosuj krótkie i konkretne hasła: KUP TERAZ, POBIERZ ZA DARMO, ODBIERZ RABAT.

Pamiętaj, że jeden landing page powinien zawierać wyłącznie jedno wezwanie do działania.  Nie możesz na tej samej stronie oferować sprzedaż i zachęcać do zapisania się na newslettera, ponieważ wprowadzisz zamieszanie i zdezorientowany klient nie wykona żadnego zadania.

4. Widoczny i zwięzły formularz 

Formularz kontaktowy to serce Twojego landing page. Istnieją dwie metody zamieszczania formularzy na stronie:

  • formularz widoczny bezpośrednio po wejściu na stronę
  • formularz pojawia się po kliknięciu w button CTA.

Bez względu na to, którą opcję wybierzesz formularz musi być dobrze widoczny i czytelny. Nie przesadzaj również z ilością pól do wypełnienia. Nie pytaj o numer buta, gdy sprzedajesz mieszkanie 🙂 Szczególnie przy pierwszym kontakcie – poproś wyłącznie o niezbędne dla Ciebie informacje.  Zbyt wiele pól może zniechęcić do wypełnienia i stracisz potencjalnego klienta.

5. Przykuwające uwagę, dobrej jakości zdjęcia i materiały graficzne

Znasz przysłowie „jeden obraz jest więcej wart niż tysiąc słów”?. Tak to przysłowie idealnie sprawdza się w przypadku landing pages. Jeśli sprzedajesz usługi pokaż je na dobrej jakości fotografiach. Pamiętaj jednak, aby całość była spójna i przyjemna dla oka.

Dobre zdjęcia:

  • mają wysoką rozdzielczość i są wyraźne
  • pokazują, o czym jest strona
  • nie zaburzają czytelności
  • nie odwracają uwagi od celu a wręcz nakierowują do jego realizacji (np. osoba patrząca na formularz)

6.Opowiedz o swoim produkcie / przedstaw usługę 

Zamieść na swojej stronie wszystkie informacje, które są niezbędne, aby potencjalny klient podjął decyzje o wypełnieniu formularza.  To, jakie informacje należy umieścić zależy od celu oraz rodzaju branży.  Aby upewnić się, czy Twój landing page odpowiednio informuje sprawdź czy odpowiada na pytania:

  1.       Kto i co oferuje na tej stronie
  2.       Jakie korzyści uzyska klient (np. 25% zniżki)
  3.       Co zrobić by osiągnąć korzyść (wypełnij formularz, podaj adres e-mail)

7. Wzmocnij przekaz i podkreśl co zyska Twój klient 

Korzyści, korzyści i jeszcze raz korzyści. Twój klient chce wiedzieć, co zyska lub jak Twój produkt/usługa pomoże mu rozwiązać problem, dlaczego powinien go mieć.

Historia Twojej firmy i fakt, że jesteś najlepszy w branży to z pewnością ciekawe informacje. Jednak Twojego klienta znacznie bardziej interesuje, co mu dasz w zamian za pozostawienie maila.

8. Po pierwsze Bezpieczeństwo – Certyfikat SLL

Certyfikat SSL to szyfrowany protokół, który zapewnia bezpieczeństwo przesyłania danych. Można szybko rozpoznać czy strona stosuje protokół szyfrowany sprawdzając pasek adresu. Jeśli przed www mamy skrót HTTP tzn., że strona nie jest zabezpieczona. Natomiast skrót HTTPS oznacza – bezpieczna, możesz spać spokojnie 😉

9. Mobile Landing Pages

Dzisiaj coraz więcej Twoich klientów przegląda strony internetowe na ekranach smartfonów i tabletów. Musisz sprawdzić czy Twój landing page jest mobile friendly tzn. dostosowany do wyświetlania na mniejszych ekranach. Badania potwierdzają, ze ponad 50% użytkowników urządzeń mobilnych zamyka strony, które źle wyświetlają się na ich urządzeniach.

10. Jedno słowo a tak wiele znaczy

Zainteresowałeś potencjalnego klienta swoją kampanią, trafił na Twój landing page, zdecydował, że warto i wykonał działanie, na którym Ci zależało i co koniec? Nie jeszcze nie zostało coś jeszcze – podziękuj mu.

W tym celu stwórz tzw. Thank You Page, jest to strona, która wyświetli się po wypełnieniu oczekiwanego działania.  Podziękowanie za realizację Twojego celu jest aktem uprzejmości, ale również zwiększa szanse na dalsze relacje z użytkownikiem.  Dodatkowo użytkownik ma pewność, że wykonał wszystkie etapy poprawnie i jego zgłoszenie zostało przyjęte. Thank You Page możesz wykorzystać także w celu zaprezentowania swojej firmy oraz jako zachętę do podjęcia kolejnego działania.

Jakie wnioski? Czy Twój landing page spełnia wszystkie 10 punktów? Mamy oczywiście nadzieję, że tak. Jeśli natomiast jest coś do poprawy to wierzymy, że nasze porady pomogą Ci stworzyć świetną stronę lądowania.

Potrzebujesz pomocy specjalistów?

Zgłoś się do Nas!

Comments are disabled.